söndag 10 juli 2011

Tyst, vid Vallaängen

Finnes: Vätternrundansåriga ljumskar
Sökes: Rimlig väg till Lambot

Det var en bra kväll tillsammans med Per och Peter. Vi började i good old Trädgårdsföreningen på en filt. Om inte det är sommar så vet inte jag vad sommar är. Vi satt där och dömde ut alla som spelade kubb, och Per menade att efter hans fantastiska kast 2008 när han tog tre bögar (heter det verkligen så?) på en gång är det ingen mening med att spela kubb. Jag håller med. Det där finska spelet, jaro eller vad det heter, är mycket roligare.

Sen gick vi till Ågatan och tog tre rundor innan vi efterfestade hos Peter i ett Boqvistklassiskt hus innan jag tog pappas cykel hem. Därav allt jävulskap i ljumskarna. Det är sämst i världen att cykla. Cykleri är hykleri, det har jag alltid hävdat. Men hem till Lambot ska man ju alltid. Och in kom jag dessutom! Bra skit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar