söndag 3 juli 2011

I mellandagens land

Igår var det en så kallad mellandag in the ongoing adventure that is my life. Det innebär en längre sovmorgon, långpromenad och långfrukost som start. Långfrukost innebär att man äter frukost långsamt och läser hela tidningen. Helst så långsamt att ens te hinner svalna innan man ens kommer till Utrikes (inga problem, det var bara att göra nytt).

Till morgonmålet kollade jag simultant med tidningsläsning och lyssning till Henke Larssons sommarprogram på Sverige-Nordkorea i fotbolls-VM. Det var lite sådär lagom upphetsande, men det är ju alltid kul att se Caroline Segers enorma panna. Den livar upp stämningen på något vis.

Sedan kom Camilla förbi en sväng och lånade böcker samt musik till sin Mexikoresa, där hon ska forska om tropiska stormar. Jag lånade ut Pölsan av Torgny Lindgren och Montecore av Jonas Hassen Khemiri. Två mycket kompetenta verk, som jag tycker att ni snarast ska läsa om ni inte redan har gjort det.

På kvällen tog jag det bara mycket lugnt. Unnade mig en folköl 3,5 i för att göra det lite festligt sådär på lördagskvällen och sedan var det tv som gällde. Jag kommer dock inte ihåg vad jag tittade på, för det var mest skräp på alla kanaler och jag glömde dessutom bort Utvandrarna. "Tur att SVT Play finns" tänkte jag, men det var inte alls tur för det fanns inte en enda Karl-Oskar Nilsson tillgänglig där. Skit-SVT Play.

Sen var det bara att gå och lägga sig i vredesmod. VREDESMOD.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar