onsdag 6 juli 2011

Dalafjällen - nu i bilder

Jag noterar att många av er inte riktigt känner sig nöjda med min beskrivning av den första dagen på semestern på fjället. "Knapphändig", "Vi vill höra mer om lämmeltåget" och "Fjällstuga - som hemma hos Björn?" är några av de (mentala) rapporter som har nått mig.

Jag känner mig dock inte så sugen på att producera ännu ett längre dokument om den här vandringsturen - det rör sig ju faktiskt inte om mer än tre dagars utflykt. Så vi kör en gammal härlig bildspecial istället.

Hedemora lätt i steget, på vandringens första skälvande brygga.

Framme vid Njupeskär. Representativt klädd givetvis.

Vandring - Football fans style.

And that's why they call it Dalarna.

Klassisk vandringsmat. Fast ganska opraktisk i och med dess oerhörda tyngd.

Där, till vänster över spången, sprang en lämmel.

Dag två: Fortfarande oerhörd spänst i steget.

Vi skrev i gästboken i Lars Lagerbäckstugan.

Lars Lagerbäckstugan.

Doesn't it make you proud to be Scottish?

Dagens u-landsproblem. Jag som inte är van vid att sitta på bänken.

Passande namn.

Til tops!

It's lonely at the top.

I fäders spår - för framtids segrar.

Den berömda hästen (T.h.)

Random by.

Thomas Quicks rum i Säter.



3 kommentarer:

  1. Grande Ekbräken i gästboken!

    SvaraRadera
  2. Men sluta smyga runt Grande Gustafs, vill du hälsa på så gör det! Vi var där igår, såg du oss inte?

    SvaraRadera
  3. Jag var inte i sådant skick rent hygieniskt att jag kände för att träffa människor + så ville jag hinna med ett tåg till Uppsala. Men en vacker dag står jag där.

    SvaraRadera