lördag 9 juli 2011

Here comes the chuchu, come on

Igår hade vi en trevlig hemmakväll i gamla Lambot. Jag och Hannes gjorde otippat nog potatisgratäng och fläskfilé. Man blev sådär oerhört mätt igen.

Pappa berättade också om när han delade hotellrum med Tomas Ledin (eller Mats Lundin som Becks kallar honom) och jag som blir så imponerad av kändisar tyckte det var mycket spännande. Särskilt detaljen att de sov i dubbelsäng.

Idag har jag gått en nostalgitur i Lambohov. Först kollade jag in min gamla fotbollsklubb Östria/Lambohovs nya fotbollsfält, men sen gick jag till klassiska platser som Änggårdsskolan där jag både har studerat och arbetat, Lambohovsvallen (kuken ballen) och Lambohovshallen. Jag var ute och kände på gräset på Vallen och blev oerhört sugen att spela boll igen. Där har jag gjort mina få inhopp i division IV - min största merit i fotbollskarriären som spelare.

Sen var jag med mamma och pappa på stan. Vi träffade TV4:s VD Jan Scherman på systembolaget och jag skällde ut honom för att de har lagt ner En fyra för tre. Som avslutning tog vi en fika på Café Gyllen, för det hör till när man är på stan med föräldrarna.

Ikväll ska jag träffa Per och dricka öl samt prata nostalgist om vår flydda ungdom.

2 kommentarer: