torsdag 7 juli 2011

Sweat 'til you can't sweat no more

We are number one! We are number one!

Idag på vädret sa de att Uppsala vann tävlingen varmast i landet för den 7/7. Vi som bor här skickade ett omvänt massmail (många skickar till en enskild) till SVT där kontentan var: Berätta något vi inte vet. Fast med andra (och fler könsord) ord då.

Det har varit så varmt att jag till och med svettades när jag satt ute på balkongen för en timme sedan, och då var klockan ändå tio på kvällen. För att skriva detta har jag tillverkat en snillrik vindrutetorksliknande konstruktion av en handbadskrapa, skosnören och tejp för att få bort den ständigt droppande svetten från skärmen.

Att i detta klimat gå ut och springa en mil kanske var mindre genomtänkt, men jag blev så inspirerad av Sven Nylanders sommarprogram att jag var tvungen. Eftersvettningarna är dock mindre inspirerande.

Det är dagar som denna man tänker att det är tur att man inte jobbar på pizzeria.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar