tisdag 5 juli 2011

Jag har träffat en lämmel

Första dagens vandring är avklarad och allt var till belåtenhet. Först gick vi och kollade på världens högsta vattenfall, och sen gick vi upp för världens längsta uppförsbacke. Grym utsikt, och man såg över sju dalar - nu har jag förstått var landskapets namn kommer från. Vi sov i en fjällstuga mitt ute i ingenstans, och däruppe såg jag tre lämlar. De existerar alltså! Men jag har inte sett något lämmeltåg, så där står jag bakom fronten.

Idag har vi åkt vidare mot Idre så här blir nästa etapp.

Vi har också träffat Kim Källströms farbror. Bara en sån sak.

2 kommentarer:

  1. Jag har aldrig sett ett lämmeltåg. Jag känner inte en som har sett ett lämmeltåg. Och jag känner inte EN som känner en som har sett ett lämmeltåg.
    Hur fan ska jag då kunna tro att lämmeltåg existerar?

    SvaraRadera
  2. Hedemora bara: Den? Det är ett vanligt jävla marsvin.

    SvaraRadera