fredag 8 juli 2011

On the road again

Så var man ute på good old E4:an igen. Passerar för tillfället good old Arlanda, och jag får både rysningar och något nostalgiskt i blicken. Det var ändå nästan fyra år av mitt liv som jag höll låda därute. Men jag kan inte påstå att jag saknar det, för det är bra mycket skönare att vara ledig hela sommaren och ändå känna hur lönen tickar in. Bara idag har jag väl tjänat några hundralappar redan, och det på att snooza i en halvtimme, duscha, äta frukost och gå till busshållplatsen.

Jag är på väg mot grande Östgötaslätten, och det ska bli kul att återse Linköping igen. Har inte varit där sedan i julas inser jag, så det är ju hög tid. Jag ska träffa föräldrarna och försöka se några av vännerna samt mormor. Grande Eivor!

Nu ska jag tänka tillbaka på hur det var att jobba på Arlanda lite till. Idag är det fredag så då får man frukost om man jobbar morgonskiftet. Jag brukade se till att jobba på fredagarna under terminen just därför, och till slut var det några som genomskådade det. De började håna mig varje gång jag stämplade in:
- Vad gör du här? Det är ju inte fredag idag.
Men för de där färska frallorna med gratinerad ost på toppen var jag beredd att ta allt hån i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar