måndag 18 juli 2011

This is how we party

Hannes ville att jag skulle beskriva hur det ser ut när han dricker skummande öl. I det här fallet rör det sig om en beskrivning av hur han dricker Kilkenny. Jag kom ihåg att jag hade fotat honom, men kunde inte för mitt liv hitta bilderna när jag tömde kameran. Så jag började fila på en text med många adjektiv om hur han drack sitt stora skummande stop med krämigt trögflytande mörkbrun irländsk öl, innan jag insåg att bilderna fanns i telefonen.

En stilstudie alltså:

1. Fokus och koncentration. Som en höjdhoppare som vet att "tar jag 2.40 nu så vinner jag OS-guld"

2. Inser att han precis har fått öl. Blir lycklig.

3. Läppjar försiktigt på skumkronan. Redo att satsa.

4. Tar djupa törstsläckande klunkar. Full njutning, men fortfarande fokus.

5. Klar. Mycket av värdigheten i behåll.


1 kommentar: