söndag 9 december 2012

Stackars dom som stänger in sig, hundra dagar utan heder

Hålla där The Artist Formerly Known As King Kolo, 29, som på måndagen åker till Falun för ännu ett slöjdläger.

Hur känns det?
- Det är blandade känslor. Det har gått lite för kort tid sedan sist jag var där för att jag ska ha hunnit romantisera bilden av den där veckan. Jag har romantiserat litegrann och försökt intala mig att det ska bli roligt, men det haltar kan man säga.

Vilka farhågor har du?
- Formulera om frågan så här istället: Vilka farhågor har jag inte? Det finns så oerhört mycket som kan hända med 120 tonåringar i samma hus under en hel vecka. Det borde egentligen inte vara lagligt. Skolinspektionen måste ta tag i det här.

Hur ser den romantiserade bilden av den här veckan ut?
- Då är man som en enda stor familj där ingen av barnen bryter mot regler eller för den delen blir osams. Stämningen är så god och mysig att Barnen i Bullerbyn framstår som Lilja 4-ever i jämförelse och jag är så pigg att jag bara studsar upp ur sängen på fredag morgon.

Men så är det alltså inte?
- Grattis till ditt oerhörda skarpsinne. Sherlock Holmes hade blivit imponerad.

Du behöver inte bli sarkastisk för det.
- Ställ bättre frågor då.

Okej. På det viset alltså. Hur ser veckan ut på riktigt?
- Har du sett Big Brother någon gång?

Ja.
- Den här veckan är som ett koncentrat av en Big Brother-säsong, fast utan alkohol och med fler Hanna Widerstedt.

Det låter som att det finns potential för att det ska bli riktigt hemskt.
- Det finns potential för det också. Men man får komma ihåg att det har funnits sköna karaktärer i Big Brother också, som Larssa till exempel.

Har du fler exempel på sköna typer i Big Brother?
-  Det är väl egentligen bara Larssa när jag tänker efter. Han Godzilla var med i Villa Medusa va?

Ja. 
- Då svarar jag Larssa.

Det känns som att du försöker förtränga att du ska resa till Falun genom att namedroppa en massa avdankade dokusåpadeltagare. Du låter inte överdrivet laddad inför resan.
- Det kanske är för att jag inte är överdrivet laddad.

Har du börjat packa ännu?
- Vad tror du själv? Det var det dummaste jag har hört sedan min lillebror bestämt hävdade att basen i smörgåstårta utgörs av sockerkaka.

Finns det något du ser fram emot med nästa vecka?
- Det ska bli kul att åka skidor. Det känns inspirerande. Men jag tror att jag försöker undvika Mördarbacken den här gången. När jag försökte köra löpintervaller i den senaste gången vi var där gick någonting i min själ sönder. Jag funderar också på att testa backhoppning, det verkar kul.

Till sist, vad önskar du dig mest av allt just nu?
- Att någon kommer och packar åt mig. Jag avskyr verkligen att packa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar