lördag 8 december 2012

It's a little bit funny

Det där blev en stressig avslutning på arbetsveckan. Jag är fortfarande lika trött nu som jag var igår eftermiddag, och då har jag ändå sovit en hel natt och en halv morgon. Ett litet lov på det här känns rätt välkommet.

Jag har tvåtusen saker att göra på jobbet men varje gång jag planerar att göra dem dyker det upp något annat. Det blir att bokstavligen jobba dygnet runt nästa vecka om jag ska hinna med betygsättning och andra väsentligheter i tid. Men man hinner ju med allt varje år, så jag är inte ett dugg orolig. Bara stressad. Ser fram mot lovet dock.

I torsdags jobbade jag exakt hela dagen. Först på jobbet och sedan direkt när jag kom hem klockan åtta med supporterklubben. Efter det kände jag också att jag behöver lite ledigt.

Igår var det precis som väntat full fart. Det var elevernas sista riktiga arbetsdag eftersom att vi ska på arbetsskolläger nästa vecka, och precis före lov blir det alltid lite oroligt. En tanke som slår en då är något i stil med "det ska bli skönt med lov".

Efter jobbet hade det rimliga kanske varit att gå raka vägen till ett spa och bädda in sig i lugnande lera hela helgen, men jag jobbar inte riktigt så. Ska jag gå in i väggen vill jag inte bara toucha den, utan det ska smälla så att betong och armering flyger all världens väg. Man ska göra saker ordentligt. 

Jag gick alltså inte hem, utan jag mötte upp Hannes på Max för snabbmat (jag tycker alltid att det är lika äckligt nuförtiden - måste sluta köpa sådan mat, och om jag prompt måste äta så ska jag ge fan i att testa nya rätter på menyn) och ett snabbt stopp på Pitchers innan vi styrde kosan mot Stadsteatern och uppsättningen av Fanny och Alexander.

Det var en bra pjäs med bra skådisar och intressanta samt smarta scenlösningar. Jag, som har sett filmen (Jarl Kulle är så oerhört kåt), fick nog ut mer av pjäsen än Hannes som inte har det så han var lite frågande över vissa passager. Som till exempel när de är hemma hos Isak och sitter bland hans växter ("Jag fattade inte varför dom plötsligt var i en djungel") eller hela grejen med Ismael. Det är förståeligt, för just den karaktären förstår man knappt ens om man har sett filmen.

Vi var dock nöjda när vi utvärderade tillställningen över fem-sex öl Orvars. Vi utvärderade en hel del annat också, till exempel våra bloggar. Det resonemanget urartade dessvärre i klubben för inbördes beundran, så vi var tvungna att avbryta. Som tur var stängde de så att vi kunde gå hem.

Idag har jag mest varit seg. Jag gick ut och gick för att piggna till, men det slutade med att jag halkade i ett hjulspår med hårt packad snö och sträckte ljumsken. Jag ska fan stämma hela världen för det.

Nu ska jag kolla på Arsenal-West Bromwich. Det kommer att sluta 0-0. Ska bli kul. Jag ska också hålla ett öga på Facebooks nyhetsflöde för att se om Kerstin har skrivit något om rättning.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar