måndag 3 december 2012

Baby, we was makin' straight A's

Eftersom att det är betygsättartider har jag idag ägnat mig åt att betygsätta min dag. Det gäller att få in bollsinnet, eller vad vi ska kalla det. Man måste ha bollkänsla, eller vad vi ska kalla det, i de där fallen där det står och väger och man redan har kastat betygskraven åt helvete för att man för sitt liv inte kan avgöra om en elevs analysförmåga är "utvecklad" eller "välutvecklad". Så därför har jag varit tvungen att träna lite. Det här blev resultatet.

Vakna till Mando Diaos Strövtåg i hembygden på radio:
Inse att det är måndag:
Standardfrukosten med en måndagstunn och tråkig DN: 
Hon mittemot mig på bussen som vägrar flytta på sin väska så att jag får sitta med benen i en fruktansvärt oskön vinkel så att jag nästan får kramp: 
Att jag inte säger till henne att flytta på väskan för i helvete: 
Karman när hon slår i dörren när hon ska gå av: 
Komma in i värmen efter promenaden från busshållplatsen: 
Komma på hur många dagar det är kvar till fredag: 
Min insats på morgonmötet: 
Min insats på morgonsamlingen med eleverna: 
Skamkänslan när en elev lurar mig att tro att Jeffrey Dahmer är en musikartist som jag börjar söka på Spotify efter: 
Timmen jag ägnar åt att på olika sofistikerade sätt trakassera samma elev tills hon ber om ursäkt för sin lögn: 
Skollunchen - Oklar köttgryta och kokt potatis: 
Förvåningen när jag inser att ingen än så länge har genomfört det nationella standardsamtalet för köldknäppar: 
Första elevsamtalet: 
Andra elevsamtalet: 
Tredje elevsamtalet: 
Fjärde elevsamtalet: 
Känslan när sista elevsamtalet är genomfört och jag får slappna av med en kopp Earl Grey: 
Känslan av stress över allt jag måste fixa som genast slår över mig: 
Möte med elev och förälder: 
Slippa larma på: 
Det faktum att jag trots 200 minusgrader börjar svettas i min Wengerjacka när jag går hem från jobbet:
Hur nöjd jag är med köpet av Wengerjackan i relation till alla andra kläder jag har köpt i hela mitt liv: 
Filip och Fredriks podcast från förra veckan: 
Programledaren i Fråga doktorn
Alex och Sigges podcast från förra veckan: 
Idén om korv stroganoff till middag: 
Genomförandet av idén: 
Känslan efteråt: 
Förväntan inför att börja se första säsongen av Homeland, trots att jag är sist på den bollen av alla människor i västvärlden: 

Dagen i stort får , vilket får anses vara mycket väl godkänt för en måndag. Det blir liksom inte bättre än så om man inte fyller år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar