söndag 2 december 2012

Cause baby you're a firework

Det blev en rätt intensiv helg det här. Det var också planen, så det är ju inget att hänga läppen över. Igår var jag i Stockholm på julfest med supporterklubben, och som vanligt nuförtiden var allt utom matchen väldigt kul. Jag orkar inte ens blir sur på det där jävla skitlaget längre. Synd att jag måste slösa bort två till fyra timmar på att kolla på matcherna varenda vecka, för det är inte som att det går att sluta.

Det var god stämning bland de som stannade kvar efter matchen och det var så trevligt att jag höll på att missa sista tåget hem. Men det är alltid kul att jogga genom Gamla Stan klockan fem i tolv på natten i 25 minusgrader. Hade jag missat tåget efter det hade bitterheten i det här inlägget överskridit Socialstyrelsen rekommenderade högst gräns med 1000 procent.

Idag tog jag det först lugnt i några timmar eftersom att en konsekvens av att man går på fest är att man ibland behöver ta det lugnt några timmar dagen efter. Det fanns dock ingen tid att sitta där och drömma för jag var inbjuden på adventsfika hos Jajje och Johanna, så det var bara att rota fram Wengerjackan i garderoben och ge mig ut i sportlovsvädret. Det var en skönt krispig promenad till dem och det var gott med glögg och pepparkakor och saffransbröd.

Efter fikat gick vi och tittade på de traditionella första advents-fyrverkerierna som anordnas har i stan. Jag har inte sett dem sedan jag bodde på ÖG där man praktiskt nog kunde se dem från köket och alltså inte behövde gå ut och frysa samt trängas med en miljard barnfamiljer. Numera har jag ju min Wengerjacka och är dessutom inte folkskygg längre så det blev en trevlig stund. Uppvisningen där på himlen ovanför Botaniska Trädgården var tjusig.

På vägen hem från fyrverkerierna kom dock verkligheten och gårdagen ifatt mig en smula, så jag gick hem och latade mig så mycket jag bara orkade genom att kolla på en massa godis på SVT Play plus lite annat smått och gott som de som jobbar på Internet har lagt upp till mig. Det var ett ganska bra sätt att runda av helgen vecka 48.

Nu är det bara att börja göra sig redo för en ny vecka med en hel massa nya möjligheter till historiska ögonblick. Visst spritter inspirationen i benen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar