måndag 14 maj 2012

Mind the gap, mind your head

Hur var nu receptet för en lyckad helg? Ska jag behöva ta det igen?

1. Gott umgänge
2. God mat
3. Goda resultat.

Alltid lika skönt när man kan bocka av alla tre.

I fredags tog jag det bara lugnt på hemmaplan. Jag insåg att det var läge för det sedan jag somnat sittande i soffan med fötterna på bordet efter att jag hade kommit hem från jobbet. Det var nära att jag blev sittande där, kanske resten av livet, för hela kroppen låste sig när jag skulle resa mig. Fick köra någon form av avancerad yogakombination av Sittande hunden och Kräftgången för att ta mig loss.

På lördagen åkte jag och Hannes till Västerås. Han luktade alkogel, och det var inte för att han hade varit på en festivalbajamaja innan han satte sig på bussen om man säger. Som om det inte var nog tappade en medresenär sin påse med Sofiero i mittgången så att en ölburk började läcka. Och vips så var man tillbaka på nattbussen till Lambohov i början av 00-talet. I alla fall doftmässigt.

Framme i Västerås var det tema T-middag. Jag var nog den som tog det mest på allvar då jag bar både Tweed och T-shirt som visar klockan Tre. Att jag alltid ska komma överklädd. Blir lätt så om man jämför med Hannes vill säga.

Det blev tapas till mat, och sedan körde vi tequilarace resten av kvällen. Vi körde också att spel som gick ut på att skriva roliga saker på olika teman, så det hade vi alla mycket roligt åt. Jag tänker verkligen inte återberätta skämten för att de dels inte passar sig i skrift och dels för att de var oerhört kontextbundna. Särskilt skämten om Michael J Fox var smaklösa. But in a good way.

Igår var det slitet på sina håll och efter att ha spelat död i någon timme var det bara att yoga sig upp och inleda det hålögda dagen efter-stirret. Testade att ta en Resorb på kvällen, men den funkade exakt lika bra som vanligt. Inte alls, alltså. Största myten efter Bermudatriangeln. 

Vi firade Elis tvåårsdag under otvungna former i en park, där det grillades korv och åts tårta och sådant. Härlig söndag.

Jag rundade av helgen hos Jocke där vi såg säsongsavslutningen i Premier League. Det var en total mental järnjungfru igen, men efter 90 minuters hårda kval i maxpuls stod det klart att Arsenal säkrade Champions League-platsen till nästa säsong. Det var klart att vi skulle fira det med en pava eller två från vinkällaren. Ännu mer härlig söndag.

Han försökte få mig att inse vilken bra idé det skulle vara att ta morgonbussen till Uppsala istället för att åka hem, men det hade varit så osedvanligt dumt att mitt försök att ha ketchup i filmjölk på mellanstadiet framstår som uppfinningen av hjulet i jämförelse. Så jag vinklade hem på gamla 804:an, med Twitter i ena näven och Facebook i andra. Som en 10-talets sociala medier-jonglör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar