söndag 20 maj 2012

Come on katten, det svänger ju

Fyradagarshelg. Det får vi göra om tycker jag.

Gårdagen inleddes som en klassisk lördag med föräldrarna. De åt frukost på sängen och gjorde Melodikrysset, medan jag tog en längre sovmorgon. Precis som förr. Därefter åkte vi ner till stan och gjorde några ärenden samt fikade på Gyllentorget, som man ska i Linköping när det är sommar. Pappa körde hejtävling, det vill säga att man får poäng för hur många man hälsar på. Han känner tydligen alla i Linköping och det blev utklassning. Enda gången jag träffade någon jag kände, då var inte han med. Typiskt.

På eftermiddagen gick vi till Lambohovsvallen och kollade på Östrias match, och där var det jag som vann hejtävlingen. Träffade gamla lagkompisar och tränare i solskenet. Mycket trevligt. Brände min daywalkerhud i gjorde jag också. Sämst hy i världen på att hantera sol. Ska vara inomhus hela sommaren och spela WoW eller något.

På kvällen åkte jag till Per och vi gick till Axel och kollade på CL-finalen. Alltså inte hem till mig, utan till en annan Axel. Jävligt förvirrande, så jag drack jättemycket vin för att försöka förstå. Ingenting blev bättre av det. Dessutom vann Chelsea och det var så klart sjukt irriterande, även om det var småkul att Tottenham inte får spela Champions League nästa säsong. Varför det blir så orkar jag inte förklara, och är ni intresserade vet ni antagligen redan bakgrunden.

Efter matchen gick vi tillbaka till Per via Yngves livs för att göra den i det läget ytterst nödvändiga provianteringen av folköl 3,5. Sedan somnade jag på soffan.

Morgonen ägnade jag åt att slåss med en katt som tyckte att mitt huvud och ben var ett rimliga ställen att gå på. Djur alltså, vad ska de vara bra för?

Jag har varit seg hela dagen. Det är tydligen så att en bieffekt av berusning är att man blir trött och sliten dagen efter. Det kanske de skulle ha talat om innan, för då skulle man ju knappast utsätta sig för sådant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar