fredag 25 maj 2012

I, I, go, go, out... Yeah? Oh nothing

Vad finns det att säga om en helt vanlig jävla torsdag? Jag hade en massa uppslag, men har kommit fram till att det ena är mer ointressant än det andra.

Ett förslag var att skriva om att det är varmt, men det är ju bara att kolla på Facebook om man vill ha kommentarer om vädret. Varför är det så spännande att statusuppdatera om det? Håller hela världen på att förvandlas till SMHI? Det var nog inte riktigt den utvecklingen Mark Zuckerberg såg framför sig när han satt på sitt studentrum och försökte få till en egen version av snyggast.se. Det är rätt åt honom att han nu är ansvarig för 10-talets svar på Teliaaktien. Jag skippar vädret med andra ord.

Sedan - jag stannar kvar på Fejjanspåret så att det blir någon liten röd tråd här - tänkte jag ta upp den där ironiska insändaren i Östersunds-Posten som exakt alla lärare på hela Facebook har länkat till vid det här laget, men sedan kom jag på att det knappast var hemligt att läraryrket kan vara påfrestande när vi började plugga så att alla ska köra "tyck synd om mig"-racet nu känns lite som att bli fakir och sedan gnälla över arbetsvillkoren. Så jag hoppar över det.

Jag tänkte också lägga några rader på att jag jobbade sent idag och började sätta betyg, men den enda som jag egentligen behöver berätta det för i syfte att tjäna pluspoäng är chefen och hon var fortfarande kvar när jag gick. Alla andra tycker säkert bara att jag är dum som jobbar till halv åtta en vanlig torsdag så att jag inte ens hann gå förbi Systembolaget på vägen hem. Det blir alltså inget om det.

Ett sista tankespår var att resonera om hur snett min träning inför Blodomloppet har gått sedan jag i helgen ådrog mig hosta och lättare halsont. Men eftersom att jag har vilat mig i form varje år sedan 2001 känns inte det som någon breaking news direkt. Vi hoppar.

Så det fick bli ett inlägg om ingenting istället.

Med vänlig hälsning
Jerry Seinfeld

1 kommentar: