onsdag 14 november 2012

You won't find us on Altavista

Den här dagens nyhetsflöde har verkligen varit ett barn av sin tid. Först var det en Sverigedemokrat som bekände färg - och det blev en fullständig sociala medier-bävning. Sedan gjorde Zlatan fyra mål i en träningsmatch - och Facebook exploderade. Jag undrar vad som händer när det kommer en riktig nyhet, för i ärlighetens namn visste väl alla att Sverigedemokraternas representanter gärna använder rasistiska termer när de tror att ingen hör på samt att Zlatan Ibrahimovic är en kompetent fotbollsspelare. Visst att han gjorde ett otroligt snyggt mål, men någon ordning får det väl vara, för det var ju inte som att det betyder något att göra mål i en träningsmatch.

Jag har sett Thierry Henry göra ett minst lika snyggt mål på träning, men inte står väl jag och hyllar honom på Internet för det?

Annars var det mest uppdateringar med gnäll på vädret samt vad folk äter på Facebook idag, så det är ju kul att det blir omväxling i flödet ibland.

Apropå bilder på mat, så har jag blivit övertalad att skaffa Instagram av en elev. Hittills har jag lagt upp noll bilder, men det är för att jag inte har ätit något riktigt spektakulärt och om jag har fattat det rätt så får man bara lägga upp foton på maträtter på Instagram.

I övrigt har jag mest såsat runt idag. Det är ganska långtråkigt på jobbet när så få ungdomar är där, så jag blir allmänt seg i huvudet och orkar göra mindre än vanligt trots att jag har mer tid än vanligt. Det är en konstig ekvation det där, men ni vet ju redan att jag är humanist så det där med ekvationer är något jag helst försöker undvika så långt det går. Matte alltså, när fan ska man ha nytta av det där egentligen?

Nu har jag varit ifrån Facebook i flera minuter så jag måste länka upp det här och sedan kolla av om någon har statusuppdaterat om Zlatan eller SD. Det är viktigt med åsikter. Men ibland kan jag tycka att det är okej att hoppa över själva processen att skriva den på Internet.

Skrev han och levlade samtidigt upp två nivåer på hyckleriskalan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar