lördag 10 november 2012

But you didn't have to cut me off

Saker som är bra:
1. Att vakna och inse att det är lördag, efter att först ha fått skräckhuggsförsovarkänslan
2. Att ligga kvar i sängen i två timmar, läsa DN, Fokus och dricka te
3. Att Hedemora MMS:ar en bild på en flaska Mauro.

Det räcker så. Tre punkter är också en lista. Något som ju, om jag är rätt underrättad, alla gillar.

Den i kalenderns värld välbevandrade vet att det alltså är helg igen. Som förvärvsarbetare är det något man uppskattar, särskilt på den tidiga lördagen då de lediga timmarna ligger framför en som en ocean av möjligheter. Möjligheter som oftast innebär någon form av sittande aktivitet framför någon form av skärm, alternativt överdriven förtärning av etanolbaserad dryck i alla sorters färg och, i undantagsfall, form (jelloshots).

I mitt fall består denna helgs möjligheter av att jag har ett totalt rensat schema framför mig. Den enda tid jag behöver passa är matchen här om någon timme, men i övrigt kan jag verkligen carpa det jag känner för. Det betyder att jag tog en bra sovmorgon, utan att känna av den där efterklangen av festens sånger som annars kan förekomma på en lördagsmorgon. Det skapar harmoni i det här 29-åriga fuskbygget till kropp.

Igår var det starkaste jag drack Earl Grey samt Garants äppeldryck av ciderkaraktär, så då drar säkert många slutsatsen att det inte direkt var vin, kvinnor och sång i fokus. Jag ägnade min kväll åt lågmälda aktiviteter som en promenad, telefonsamtal, tv-serier och Skavlan där min gamle kompis Fredrik Ljungberg var med. Jag måste säga att Skavlans intervju med honom var mycket ointressant, för de pratade knappt om Arsenaltiden. När jag intervjuade Freddie fick jag ut så mycket mer substans, och jag upplevde honom dessutom som mer öppen och ärlig då.

Jag påstår inte att jag är bättre på att intervjua än vad Skavlan är, men man börjar ju fundera. Sämre än norrmannen lär jag i alla fall inte vara. Skitprogram det där.

Igår var jag också och klippte mig. Min nya frisör, sedan Johanna slutade i våras, och jag har ännu inte riktigt hittat fram till varandra. Hon är jätteduktig på att klippa till mig som jag vill ha det, men personkemin stämmer inte riktigt. Jag brukar välja frisörer som man kan snacka lite med utan att det blir stelt, som till exempel Johanna eller Linda i Linköping. En bra sak med min nya frisör är dock att hon skiter i den där fullständigt meningslösa processen då frisören med hjälp av en rund spegel visar hur man ser ut bakifrån. Jag bryr mig faktiskt inte hur jag ser ut i nacken, för den sidan av mig själv ser jag ändå aldrig. Det är ju som att spegla sig i magen, bara det fungerar bryr jag mig inte om hur det ser ut.

Därefter slog Jerry Seinfeld en signal och ville ha tillbaka sin observationshumor från 90-talet.

1 kommentar:

  1. Skavlan är verkligen vedervärdig. Pinsam o dan.
    Jag gjorde ett undantag och kollade igår av en enda anledning. (Att få höra hur det är med Amadeus)Men fick fan inte ut ett jota av den där jävla timmen. Prata helst om Zlatan och kalsonger när ni äntligen fått tag i Ljungberg. Nu kommer han säkert vilja ställa upp igen.

    P.S Du har aldrig berättat att Ljungberg är sådär blyg.

    SvaraRadera