lördag 9 juni 2012

Och nyponbuskar, nyponbuskar, hela vägen nyponbuskar

Skolavslutning igår. Den blomstertid nu kommer, tal och så lite fest på det. Bra dag ur alla möjliga perspektiv.

Det var god stämning i klassen så klart, och vi hade en trevlig stund med betygsutdelning innan själva avslutningen tog vid. Jag hade gjort en lista, eftersom att alla gillar ju listor, med ett antal internskämt och den gick väl hem. Ärligt talat, jag skulle fan vilja ha mig som lärare. Sjukt rolig faktiskt.

Jag fick ett fint fång blommor och te, eftersom att de tycker att jag dricker så oerhört mycket te, av några av mina tjejer och det gjorde mig gladare än vad jag trodde att jag skulle bli. Det beror kanske på att jag inte fick någonting alls förra året, så det kändes bra att de ville visa sin uppskattning.

Nästa år slutar de nian, och det kommer att bli känslosamt. Man får väldigt starka band till sina elever, och det stärks ytterligare med vårt arbetssätt. Jag har separationsångest redan nu.

Årets nior hade gråtkalas efter avslutningen och så många Lille Skutt har jag inte sett på en gång förut. Det var någon form av syndaflod där på plan fyra. Fontana di Trevi bara "Shit, vad mycket vatten det sprutar här". Det gick nästan att åka flodångare där uppe efter den där urladdningen.

På kvällen åkte vi ut till Vickan för grillfest och samkväm. Jag, Ola och Magnus åkte inte alls fel på vägen dit. Det var meningen att åka och kolla hur fotbollsgolfbanan borta vid Lövstalöt såg ut. Hos Vickan var det gott grillat och mycken mjöd flöt i salarna. Jag och Ola körde någon form av spontan trubadurafton framåt senare till mångas stora glädje, och antagligen till någras missnöje. Och till mina fingrars missnöje idag, kan jag tillägga.

Till slut var det bara jag och Marie kvar. Höll låda kan man verkligen säga att vi gjorde. Det blev mycket sent, och enligt taxikvittot var jag inte hemma förrän klockan 4.30 men så sent kan det ju inte ha varit. Det vore inte likt mig att vara ute och slarva så sent.

Idag har jag inte orkat göra så mycket, men jag har i alla fall tagit mig till Gränby. Bolaget ni vet. På vägen dit upptäckte jag att de har tagit bort de fina nyponbuskarna som har stått i parken bakom Brantingstorg. Skandal. Nu kan jag ju inte lyssna på Söndermarken, som jag alltid gör när jag går där, längre.

Om man skulle unna sig en pizza? Vad tror ni om det? Ja? Ja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar