söndag 24 juni 2012

I'll take a shower, I will scour

Du vet känslan när man har gått på utedasset och känner för att våldtäktsduscha? Och sen när man sitter ihopkrupen i duschen som om man tänker göra bomben i duschbrunnen och skrubbar så att det gör ont och inser att vattnet luktar konstigt så att man känner att man behöver gruppvåldtäktsduscha efter våldtäktsduschen? Visst är den känslan inte särskilt kul?

Ja. Du vet.

Midsommardagen påminde om midsommarafton, fast det var mindre snapsande. Inget alls faktiskt. Jag gick ut och gick en mil i den sörmländska idyllen där vid lunch och spanade efter vildsvin, men jag såg bara lite trötta hästar. "Hårt igår?" skämtade jag, men fick ingen respons. Otrevligt.

Kusin Thomas dök upp efter lunch och vi beslöt att en gång för alla styra upp boomeranggate. Vi började skjuta upp fotbollar i trädet och till slut fick jag till en fullträff med en flaskskeppsbyggares precision och boomerangen åkte ner. Problemet var att bollen fastnade istället. Är det inte det ena så är jävlar i mig det andra som kärringen sa.

Men ni behöver ikke være bænge. Bollen blåste ner i natt, så nu kan ungarna i fågelboet upp i trädet slappna av igen efter det två dagar långa blitzkrieg som har pågått utanför deras bostad.

Folk var lite trötta på kvällen så vi kollade på fotbollen under stor tystnad (för att vara Asplunds - det vill säga att vi inte pratade exakt hela tiden). Sen hände det inte så mycket mer värt att berätta. 

Idag har jag mest tagit det lugnt, och till slut fick jag skjuts in till Eskilstuna för att ta tåget hem. Jag noterade en ovanligt hög frekvens av Converseskor, tygpåsar och tält på tåget och insåg att detta var ungdomar som var på väg till Peace & Love i Borlänge. Ett tag önskade jag att jag var 18 år och på väg till Hultsfred, men när en snubbe började läsa exakt hela spelschemat högt och inte kunde uttala varken Anna Ternheim eller Regina Spektors namn korrekt kom jag på att man alltid bodde granne med någon idiot som man störde ihjäl sig på under festivalens gång. Det fick mig att önska mig tillbaka till 28 igen.

Jag tycker vi låter festivalminnena vara som de är. Det blir nog bäst för alla.

Nu har jag i alla fall duschat här hemma så nu känner jag mig fräsch som en schamporeklamstjej igen. Jag känner att vi alla ska anstränga oss rent hygieniskt så här när Expeditionen är hemma för en kväll. I morgon tar vi en ny etapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar