fredag 24 februari 2012

Oss är en frälsare född

Får se om man kan få en syl i vädret i den här makalösa rojalistiska yran. Jag har följt spektaklet med halvljummet intresse, för prinsessan Estelle kommer ändå inte att bli drottning under min livstid om jag inte blir typ 100 år, och det kommer jag knappast bli med den här livsstilen. Dessutom kommer monarkin att avskaffas inom 40 år. Och den profetian bygger jag på absolut ingenting.

De två senaste dagarna har jag köttat igenom det jag skulle fixa på jobbet och idag har jag varit i princip själv i huset. Det blir vansinnigt effektivt, och jag har tagit mig igenom the famous old rättningshög. De sista sakerna jag bedömde gjordes i början av december, så då kan du ana hur hög högen var. Uppsala högar-högen var som ett litet farthinder i jämförelse.

Så nu sitter jag här och äter Ahlgrens Bilar och har lite fredagsmys som avslutning på denna produktiva vecka.

Igår gick jag hem till Hannes och hjälpte honom städa inför familjen Asplund-Pehrs besök i kväll. Jag kände mig som de där brittiska tanterna som åker hem till folk som inte har städat på 30 år och börjar röja upp. Det var en utmaning kan man säga. Spisen såg ut som om någon hade självmordsbombat med bruna bönor så den fick jag ägna en tid åt. Resultatet av städningen var kanske inte till full belåtenhet, men det var i alla fall godtagbart. Nu tror jag att jag vågar släppa in Elis där. I köket alltså, inte spisen.

Efter städningen och prinsessfödseln var jag så upprymd att jag var tvungen att gå till Orvars med Becks. Vi blev kvar i både en, två, tre och så vidare öls tid, vilket i sin tur ledde till viss problematik med att gå upp i tid i morse. Jag var lite "trött" som man säger. Men jag var bara en och timma och tjugo minuter sen in till jobbet, så det får alla parter vara nöjda med.

Nej, nu är det dags att ta helg. Sup och svälj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar