tisdag 21 februari 2012

Hej Ville Valross hur mår du?

Så passerade ännu en fettisdag i detta eviga kretslopp som jag brukar kalla för "året". Det är knappast min mest minnesvärda semmeldag, men inte heller den minst värda att minnas. Eller det kanske är min mest minnesvärda semmeldag, för jag kommer inte ihåg någon annan. Semmeldagar har en tendens att vara extremt händelselösa, tycker du inte det? Hannes?

Det är ju sportlov vecka åtta som ni vet. Vecka åtta är den riktiga sportlovsveckan, för så har det alltid varit och hör sen ni från Stockholm. Kom inte här och diktera över oss i glesbygd'n. Sportlov innebär lov för eleverna, men jag kommer inte vara ledig en enda sekund. Jag ska kötta på jobbet istället, för jag har så sjukt mycket att styra upp. Efter gårdagens och dagens arbete är jag inte ens framme vid att göra-listan ännu, och i morgon ska vi av någon anledning på möte i Spånga. Så det blir till att kötta veckan ut. Kött, kött, kött.

Det är ändå ganska skönt att jobba elevfritt för då kan man sitta fokuserat i ett eget rum, lyssna på musik och bara sköta sitt. Ingen som kommer och stör (förutom exakt alla kollegor), ingen som behöver hjälp (förutom någon kollega), inga konflikthärdar att hälla bensin på (förutom då det var nära att spåra ur i och med att Magnus hävdade att Gustav Adolf inte alls dog av att äta semlor, trots att det klart och tydligt i bulletinen om hans död stod att "Hans Majestäts dödsfall har skett av indigestion av hetvägg, surkål, rofvor, hummer, kaviar, böckling och champagnevin") och inga retsamma kommentarer om rödvita fotbollslag (förutom från de som jobbar på Internet).

Hannes: Hetvägg betyder semla med varm mjölk.

På eftermiddagen hade vi möte i tre timmar. Jag. Fortsatt. Älskar. Möten.

Sedan var det inte så mycket mer som gjorde den här fettisdagen minnesvärd. Nu ska jag gå ner i trapphuset och köra ut ungdomarna som tror att vår vestibul är en fritidsgård. Här kan de inte stå och hänga, ut i kylan med er odågor.

Eller så kollar jag på någon tv-serie istället. De kan ju ha kniv. Man vet aldrig i Salabacke.

Fan vad sugen jag blev på rofvor och champagnevin nu.

3 kommentarer:

  1. Vill bara säga att jag står fast vid att Gustav Adolf inte dog av semlor(inte rovor, hummer, böckling eller surkol heller för den delen). ADOLF FREDRIK, den gamle snustrisse-svarvaren, dog däremot av ovanstående. Gustav Adolf var hans sonson. Så det så!!
    /Magnus, leg. Besserwisser

    SvaraRadera
  2. Hur dör man av hetvägg, rovor, hummer, böckling, surkol eller champangevin? OK, champangevin i stora mängder kan såklart leda till död, och en stor levande hummer kanske kan döda någon hjälplös däckad stackare... Men via böcklingen, rovorna surkolen och hetväggen ser jag ingen klockren koppling till död, förutom att man givetvis kan äta ihjäl sig om man är riktigt utsvulten eller fet med liten för tänjd magsäck. Var det så han dog?

    SvaraRadera
  3. Har bara sett bulletinen så jag vet inte mer än så. Obduktionsrapporten är inte tillgänglig i digital form.

    SvaraRadera