söndag 12 februari 2012

I meant to write you sooner but I've just been busy

Sitter här i halvmörkret med finalen i afrikanska mästerskapen som fond. Jag börjar fundera på att gå och lägga mig med en god bok. Eller det är klart att jag inte kommer gå och lägga mig med en god bok, för det var ju givet att jag inte skulle vara disciplinerad nog att börja läsa böcker. Inte när det finns tv-serier. Arrested Development till exempel. Kör ett varv på den som lite pausunderhållning innan jag ger mig på The Wire. Orka läsa, det är bara töntar som läser.

Ska vi ta en rekapitulation av det senaste? Ja? Okej, här får du något att lägga i din care-box.

I fredags bjöd Hannes in till fest, och jag som inte går på fest så ofta numera rörde mig mot Djäknegatan i spänd förväntan. Det var ett speciellt tema på festen, nämligen att alla skulle vara utklädd till Hannes kompis Bojan. Det var liksom hans överraskningsfödelsedagsfest, så därav temat. Jag deltog lite halvhjärtat med motiveringen "jag är Bojan om fem år när han har klippt sig och skaffat sig ett jobb". Det är ändå bara töntar som satsar på utklädnad.

Jag hade glömt det här med studentförfester, att de tar slut typ innan de börjar. Redan vid halv nio började det härjas om att det var dags att dra på nation, så det var bara att haka på. When in Rome, så att säga.

Att gå ut på nation är rätt överskattat. Det var precis som när det begav sig. Alla kom samtidigt, man beställer första rundan och sen går man runt och letar efter folk innan man får nog och går hem. Men det var en rätt kul kväll ändå. Jag var social så det förslog.

I lördags vaknade jag pigg och glad. Jag latade mig lite, tog en sväng till Gränby Centrum och sedan kom Fred the Head över och vi ägnade sedan resten av dagen åt fotboll, fotboll, fotboll och öl och chips. Tur att han drack vitt vin, eftersom att han går på ADHD-dieten, så att det inte blev den totala klyschan av en grabbig fotbollslördag. Efter tre och en halv match var vi klara. Mycket fotboll blir det. Kul det där med Henry också.

Idag har jag varit nyttig och duktig och skötsam. Samt renlig. Först gick jag ut och njöt av det fina sportlovsvädret, sen städade jag i lägenheten innan jag gjorde lite supporterklubbsärenden. Testade också det där ADHD-mat och det funkade fint. En bra söndag.

Nu börjar Rami Shaaban prata franska kolonier i tv-sändningen från afrikanska, så jag måste sluta. Det här kan bli hur bra som helst.

3 kommentarer:

  1. Såg annars en mustig variant på intresseklubben som jag genast ville införliva i mitt ordförråd: "Intressepungen smiskar ju inte i toppfart mot låret".

    SvaraRadera
  2. Pungen är ju min allierade, såatte.

    SvaraRadera