lördag 25 februari 2012

And we had fun fun fun

God stämning. Vill ni ha en sammanfattning av gårdagskvällen på två ord är det just de jag väljer. Vill ni ha en längre sammanfattning får ni helt enkelt fortsätta läsa.

Efter jobbet gick jag till Hannes och övertygade honom om att det visst var rimligt att duscha, och sedan kom Love, Kerstin och Elis. Alla var glada, men framförallt Elis var i form. Han är en härligt liten kille, och det säger jag inte bara för att vi är släkt.

I takt med att gin och tonicarna, ölet och vinet förtärdes blev allt så oerhört gemytligt. Jag har inte skrattat så mycket sedan detta hände. Vad vi skrattade åt kommer jag inte ens ge mig på att försöka förklara, för det var oerhört kontextbundet till det vi surrade om under kvällen. En återupprepning här skulle falla platt, och jag vill ju inte förstöra någons lördag med sådant såhär i trevliga Melodifestivaltider. Du får helt enkelt ta mig på orden att det var enastående roligt.

När magen på Il Conte var utriven, tömd och uppblåst och Love hade hickat i tre timmar fick vi nöja oss och jag vandrade hemåt i natten. Hemma var Esh sällskapssjuk, så det blev en night cap i köket medan han berättade hur han hade agerat parterapeut utanför porten samt sin Europaturné med I break horses. När DN kom gick jag och lade mig. Det fick liksom räcka då.

En sovmorgon senare mötte jag upp gårdagens sällskap plus Bojan på GH för en klassisk lördagsbrunch, med smörgåstårta och morotskaka och allt vad det innebär. Tänk när man unnade sig sådant var och varannan lördag. En tradition som är värd att ta upp igen.

I eftermiddag har jag läst en god bok (kvasiintellektet måste ju få sin näring va) och sovit lite i soffan. Snart ska jag bege mig ut på nya strapatser i Uppsalanatten. The fun never stops!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar