söndag 20 januari 2013

World wide web, här lever jag lycklig här finns ingen stress

Ni vet känslan när man ska ta av sig tröjan och råkar stå precis under en lågt hängande lampskärm och man tar av sig tröjan med sådan frenesi att man i samma veva slår till lampskärmen så att den åker i golvet? Den har jag nu. I det läget känns det lika bra att tacka den innevarande veckan för lång och trogen tjänst med ett värdigt och barmhärtigt nackskott.

Helg brukar för många bestå av vila, rekreation och allmänt relationsbyggande med familj, vänner och bekanta. Så har min helg också varit, bortsett från att jag inte har vilat och rekreaerat så mycket. Jag har istället ägnat mig åt att jobba med den nya versionen av Arsenal.se som supporterklubben ska släppa om några veckor. Hela dagen igår satt jag, Lander, Andreas, Larra och Kicken i Stockholm och började lassa över material från den nuvarande sajten till den nya. Ett tidsödande jobb, men det ska bli ett lyft med en ny hemsida.

Det var dock inte bara jobb, utan det tramsades också en del, och oftast var det Kicken som var mest trasigast eller i tramsets epicentrum. Det måste vara något i vattnet i Örebro.

När orken började tryta gick vi till en fransk restaurang vid Skanstull. Lander gnällde lite över att vi skulle gå till exakt samma ställe som vi gick till förra gången vi hade möte i Stockholm, men när vi påminde honom om att han har gått till samma tapasrestaurang på Upper Street i London varje resa under de senaste fyra åren kände han att i detta glashus kunde han lägga undan stenarna och accepterade glatt valet av restaurang.

Kaj och Hardy anslöt på restaurangen och där blev det några finare köttbitar innan vi rundade av kvällen med några pints på en lokal pub.

Idag har det mest varit lugnt. Vi inledde dagen långsamt och såg förundrat på hur Kicken långsamt och metodiskt tömde i princip hela frukostbuffén. Jag tror han hade fyra tallrikar i en trave vid sin plats när han var klar. Om jag hade ätit sådär mycket skulle jag inte behövt äta något mer den här månaden, den saken är klar.

Vid lunch tog vi en promenad längs en snöig Götgata och infann oss på O'Learys Gamla Stan i god tid före matchen. Den kommer jag inte skriva något mer om än detta: Fuck you fotboll.

Det känns alltid bra att komma hem efter en konstruktiv helg. Samtidigt känns det mindre bra att det är måndag i morgon. Typiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar