måndag 14 januari 2013

We are living in a material world, and I am a material girl

Min mobilkris är löst. Axel - Steve Jobs 1-1.

Eller, om jag tänker efter, så är det ju snarare 0-2. För det är ju jag som har gått på myten igen och på så sätt gjort Steve Jobs dödsbo ännu rikare. Jag ska dock erkänna att det var ganska skönt att vara utan mobil ett tag, att inte vara tillgänglig för en gångs skull.

Mest intressant med hela den här sorgliga historien är hur fast i Internetträsket jag faktiskt är. På väg ner på stan i lördags hade jag redan innan bussen kom fått fem impulser att kolla något på nätet. Snacka om skapat behov.

I helgen gjorde jag en blixtvisit till Västerås för att säga grattis till min bror som redan har blivit 33 år gammal. Hannes gjorde som han brukar och orkade inte följa med. Han skyllde på plugget. Jag tror dock att det är något annat. Att han tycker om att inte ha roligt till exempel.

Love blev överraskad över att jag kom eftersom att det var en, ja, överraskning. Det var Kerstins förslag såklart, för så mycket utanför boxen har jag inte förmåga att tänka. Elis tog det med stort lugn att jag dök upp och berättade som vanligt mycket artigt vad hans föräldrar heter samt vad han själv heter. Jag vet inte om jag ska tala om för honom att jag vet vad de heter, för han gör ju bort sig litegrann när han presenterar dem gång på gång. Det är typ den omvända inte-veta-vad-någon-heter-men-det-har-gått-för-lång-tid-av-samtalet-eller-kvällen-för-att-det-ska-vara-socialt-accepterat-att-fråga.

Kvällen var fin och spårade som vanligt ur. När alla whiskeyflaskor var tomma började vi köra klubbmästerskap i skämslåt, och det var länge jämnt. Kerstin hade några vassa instick, men på stopptid svettades Love fram I want you to want me med med Solid Harmonie och slog därmed in matchbollen. Då hade han i en halvtimme försökt förklara vilken video han menade utan att komma på namnet, och jag måste säga, efter att ha sett videon, att hans definition av vad som kan räknas som "skog" är mycket oortodox. Vid senaste officiella räkningen fanns det exakt noll träd med i videon.

På söndagen? Jag är för gammal för att sitta uppe och köra skämslåtklubbmästerskap. Det är allt jag har att säga om den saken.

Jag fick skynda mig (typ) hem igen för jag skulle vara på O'Learys på eftermiddagen för supporterklubbssittning. Det var första gången vi träffades i Uppsala, så de var kul att uppslutningen var stor. Matchen? Jag är för gammal för att sitta och vara förbannad på domare. Det är allt jag har att säga om den saken.

Sen gick jag hem och installerade min nya iPhone 5. Som den slav under konsumtion och varumärken jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar