tisdag 8 januari 2013

Take these broken wings and learn to fly

Tipspromenaddags!

Första och sista frågan:
Jag får inte vara med på Twitter på grund av...
1). ...mina grovt antisemitiska åsikter.
X). ...trakasserierna mot Lady Gaga.
2). ...att jag uppdaterade telefonens operativsystem och sedan dess inte har kunnat logga in.

Flest rätt svar belönas med en t-shirt med motivet Lasse och Morgan från Tippen.

Eftersom att jag sedan månader tillbaka alltså inte får vara med i Twitter (och vägrar öppna ett nytt konto - det är ju inte jag som har gjort fel den här gången) har jag idag valt att presentera dagen i microbloggsform. Allt för att mildra abstinensen något.

6:05: Var fan snoozar man på den här miniräknaren???!!
6:32: Alltså det där fyllot som stod och skrek utanför mitt fönster kl 02.00 i natt. Jag hatar dig så hemskt mycket.
6:53: Varje morgon är likadan. Innan jag hoppar in i duschen vill jag inget hellre än att bara rusa tillbaka till sängen och avlida. Efter den är jag en ny människa.
6:53: För att all hud är bortskållad alltså.
7:05: Dagens frukost. Två tunnbrömackor. Te. Vaniljyoughurt. En halv grapefrukt. #dagensviktigastemål
7:06: Nej, det är väl klart som fan att jag inte äter frukt till frukost. Ser jag ut som ett bondgårdsdjur? Det var ett skämt.
7:15: Tror jag tar en senare buss idag. Ska dricka upp mitt te i lugn och ro för en gångs skull istället för att skålla mig som jag brukar. #YOLO
7:48: Hon bredvid mig på bussen luktar som en sån där ölburk man brukar hitta på balkongen efter en fest. En sån rökarna har använt som askkopp. Fräscht.
8:15: Marie skäller ut sin strulande dator på jobbet. Jag blir lite rädd. Jag sluter ögonen och önskar att allt ska bli bra.
8:58: Hittills har jag hunnit skicka ett mail. Man måste alltid mjukstarta. Dags för en te tror jag.
9:47: Dålig disciplin på arbetslagsmötet. #måstestyrauppifortsättningen
9:55: Me too! RT@ladygaga I'm listening to @MariahCarey 's christmas album dancing in my room with my weed xmas sweater. all i need now is my box wine.
10:43: Har kollat på exempelfilm om hur talprovet i svenska nationella provet ska gå till. Emot var bäst. Hockeykillen sämst.
11:04: Nu ska nån från human resources prata i en timme. Jag har aldrig känt mig mer som Steve Carrell i The Office i hela mitt liv. #jagvetredanattviharrätttillsemester!
12:03: Nu kommer hon som tur är snart runda av. Är sjukt sugen på lunch.
12:07: Hur många slides kan det vara kvar på den här powerpointen egentligen?
12:13: Really.
12:17: REALLY!?
12:21: SLUTA PRATA NU! JAG BEHÖVER MAT!
12:23: Tack. Sluta applådera henne. Att inte hålla tiden ska inte applåderas.
13:21: Andreas och jag konstaterade just att vi har olika prioriteringar i livet. Han har precis pyntat 16 lax för en gitarr. Det skulle jag bara lägga för en biljett om Arsenal var i CL-final.
13:27: Eller det vettefan. Man kan lika gärna se matchen på puben och komma undan på max 500 spänn.
13:31: Bra snack med Vickan i köket. Alla samtal som handlar om flygplan är bra samtal.
13:35: Nu ska nån från IT-avdelningen prata i en timme. Var är Christer Pettersson när man behöver honom? #skjutmig
14:45: Vi tar väl ett elevvårdsmöte på det också? Inte som att jag har något annat att pyssla med...
15:06: @BarackObama I'm not sure if I can make it on such short notice. I'll check with my boss and get back to you. Text you tomorrow mate.
15:14: Fika, någon?
15:33: Det krävs inget geni för att gå till sitt skrivbord för att hämta en penna och där glömma bort vad man skulle hämta. Det krävs dock det om man ska göra det tre gånger på en kvart.
16:02: Inser nu att jag har massor att göra. Beslutet att larva bort två dagar känns mindre genomtänkt.
16:39: Skitsamma. Jag löser det i morgon. #rutin #tröskelpedagogik
17:05: @Pontifex I am very honoured your holiness, but I'll have to decline. I'm perfectly happy with my current position and am not looking for a new career at this moment of time.
17:59: Har varit sjukt sugen på köpepyttipanna i ett dygn. Måste äta det nu. Trots att jag vet att det kommer smaka härsket läder. Så jävla dumt.
18:16: Inte ens nära att vara gott. Fan.
18:48: Nu blir det bio. En fransk film som har fått den obegripliga svenska titelöversättningen "Rust and bone". And vet jag ju vad det är (en fågel), men rust och bone? #SAOL
18:49: Rusta = skaffa krigsmaterial, utöka krigsmakten #SAOL
18:50: Bona = Vaxa, polera, svepa om #SAOL
18:50: Fattar fortfarande inte.
19:15: Bästa affärsidén av mig hittills: En biograf med bemannad garderob. Ingen vet ju var de ska göra av jackan när man sitter i sätet. Briljant.
19:16: 2013 är alltså året jag blir miljonär.
19:49: Marion Cotillard måste ha amputerat benen på riktigt för den här rollen. Det här går ju inte att trickfilma.
19:51: Daniel Day-Lewis hade i alla fall gjort det om han hade spelat den här rollen. Jag har respekt för dedikerade människor.
21:34: Jag och Magnus är överens. En bra film, klart sevärd. Men slutet föll dock platt. Synd att de använder sig av så enkla knep.
21:53: Rädd. Möter fulla studenter på väg till Snerikes. Det är obehagligt när de skränar.
22:34: Om man skulle ta och försöka få en dygnsrytm värd namnet igen? Tre timmar sömn per natt är helt enkelt inte bra nog.
23:24: Skitsamma. Det är ändå snart helg. #YOLO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar