lördag 28 april 2012

Men trots allt smussel, fick jag bara några pussel

Om vi ska sätta en stämpel på den senaste veckan: Tuff.
Om vi ska sätta en stämpel på tisdag, onsdag och torsdag: From hell.

Det här med att jobba hela veckan är riktigt utmattande ibland. Jag har lyckats undvika detta typ under de fem senaste veckorna på grund av ledigheter och påsk och därmed kört fyradagarsveckor. Så det var inte konstigt att jag höll på att bli lite knäckt i torsdags kväll när jag återigen jobbade hela fem dagar på raken.

Det har varit så mycket att göra att jag gick hem från jobbet klockan 19.30 i tisdags och kl 20.30 i onsdags. I onsdags hade vi en propagandakväll informationskväll så då fick jag i alla fall smörgåstårta som plåster på jobbaöversåret, även om det gjorde lika mycket för mitt välbefinnande som att sätta ett Kalle Anka-plåster på någon som har blivit träffad i huvudet av en långdistansmissil.

Inte nog med det höga tempot på jobbet, för hemma har det varit all-in vad gäller supporterklubbsjobb. Telefonsamtal och möten och mail i en aldrig sinande ström. Hur hinner folk med att ha till exempel barn? Eller laga mat? Eller ha hobbys? Vilket jävla tiotusenbitarspussel att få ihop...

Det är tur att det bara är en "hel" vecka kvar den här terminen. Efter påsk är det som bekant översållat med röda dagar i kalendern, och dessutom, som små heliga graaler, dyker det upp klämdagar i anslutning till dessa. Så då behöver jag inte slita ut mig i alla fall. Bra där Reinfeldt eller vem det nu är som bestämmer hur almanackan ska se ut från år till år.  

Idag ska jag - förbered dig på att uttala orden som står bakom akronymen WTF - jobba. Jag har inget val. Måste rätta nationella prov. Hur nu det ska gå, för historiskt sett har jag nästan aldrig fixat att jobba hemma. Kanske kan det gå om de stängde av Internet mellan klockan 12.00 och 15.50. Är alla med på det? Bra, ladda ner det ni behöver för eftermiddagen nu så drar vi ur sladden alldeles strax.



2 kommentarer:

  1. Skolinspektionen menar att man inte får ta hem proven och rätta för det sätter sekretessen på spel. Rättning av NP ska rymmas inom arbetstid. Joråsåatte.

    SvaraRadera
  2. Haha... Skolinspektionen kan vad mig anbelangar högaktningsfullt dra åt helvete i så fall.

    SvaraRadera