tisdag 10 april 2012

I was born to endure this kind of weather

Idag är det sådant där väder som gör mig sugen på att ta upp fotbollskarriären igen. Regn, brittiskt gråtunga skyar och fyra plus. Det var när det var sådana förutsättningar som jag alltid gjorde mina bästa matcher. Det skulle vara lerigt, tungsprunget och strilande nederbörd under 90 minuter. Fy fan vilka sköna glidtacklingar jag kunde få in då, det bara sjöng i skruvdobbarna. Fotbollserotik för en försvarare.

Så det var en logisk konsekvens av vädret att jag direkt efter jobbet idag stack ut och sprang. Jag lämnade telefonen hemma, eftersom att jag har hört att fukt kan ha negativ inverkan på mobilens funktionsduglighet (det skulle någon ha berättat för Ashley Cole...) så jag vet inte vad jag fick för tid den här gången. Misstanken är dock att den inte får Hicham El Gerrouj att skita på sig av skräck.

Annars kan jag meddela att festkommitténs planering inför personalfesten på fredag rullar på bra, och vårt tema "Känd från TV" känns klockrent. Jag har en mycket bra outfit på gång och den kan dessutom tolkas på flera olika sätt. Det är ju lite så jag jobbar, som när jag kom som jantelagen/ombudsman/Prins Daniel på Colins välkomstsfest. Nu gäller det bara att folk betalar in anmälningsavgiften så att jag och Ola kan gå lets go fucking mental på Systembolaget på torsdag.

Det fortsätter regna skönt därute. Jag funderar faktiskt allvarligt på att gå ut och träna glidtacklingar. Det är ju inte som att det inte har hänt förr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar