tisdag 17 april 2012

Hello hey, what's your name?

Hallå där, The Artist Formerly Known as King Kolo, 28, som vaknade mycket irriterad i morse.

Var det den gamla tisdagssjukan som slog till?
- Den har jag aldrig hört talas om. Är det som borrelia eller vadå?

Nej, det är ett uttryck som hänsyftar till att tisdagen är veckans jobbigaste dag.
- Fast det är den ju inte. Hur kan man ha ett uttryck för något som inte är sant?

Många tycker så.
- Många tycker att Antony & The Johnsons är bra, men de är ju musikvärldens svar på en gaffel mot en griffeltavla. Om du skulle hoppa ner från ett stup, tror du alla andra skulle göra det då?

Menar du "Om alla andra hoppade ut från ett stup, skulle du också göra det"?
- Undrade du något särskilt?

Ja, åter till ämnet. Varför var du så sur i morse?
- Det där jävla fotbollslaget som aldrig kan göra som man vill. Hur fan kan man torska hemma mot Wigan?

Jag vet inte. Det är sick, verkligen. Hur yttrade sig detta för dig?
- Först ville jag inte gå upp, typ som en deprimerad. Sen satt jag på sängkanten och bara glodde länge. Sen var yoghurten slut.

Vad tänkte du då?
- Det vanliga. Skitliv typ. Och att jag skulle skälla ut någon elev riktigt ordentligt. Alltså på skarpen, efter noter.

Varför ska eleverna utsättas för något sådant för att du är på dålig humör?
- Jag var på bra humör tills Arsenal släppte in två skitmål inom två minuter. That's why.

Hur länge varade irritationen?
- Vi diskuterade Breivik på morgonsamlingen, så då fick jag motvilligt perspektiv på saker att vara sur över. Dessutom tillåter inte mitt lärarjag några som helst negativa vibbar. Så det släppte vid niotiden.

Blev du dig själv igen då?
- Nja, det kom först på eftermiddagen efter att jag eventuellt kan ha kallat en elev för "mentalpatient". Sådant livar ju alltid upp.

Vill du utveckla detta?
- Nej.

Hur känns det nu?
- Bra. Om man är sur längre än 24 timmar efter en förlust måste man gå i terapi, det är min regel. Om förlusten inte var i Champions League-finalen. Då får man vara sur i max tio år. Så om fyra år är jag beredd att släppa Paris 2006.

Till sist. Skällde du ut någon elev för något obetydligt?
- Har påven lustig hatt samt ser mellan fingrarna på årtionden av sexuella övergrepp mot minderåriga?

1 kommentar: