onsdag 4 april 2012

And it is easter in the town

Så var man ledig igen. Det här med att vara lärare på våren är faktiskt ganska avkopplande om jag ska vara ärlig. Igår firade jag minisemestern hos Björn och Elin med italienskt och portugisiskt vin samt ett gäng veteöl som Björn trollade fram. Bra start på ledigheten, och samtidigt skönt att det inte blev en backanalisk afton som det så lätt blir när man är ledig och glad. Man blir ju så piggare dagen efter.

Fast det där med piggare är ju en tveksam sanning i och med att jag sov till lunch. Kom visserligen hem just före småtimmarnas inträde i går natt, så det är också en anledning till mitt tonårsleverne.

Idag har jag varit rysligt effektiv. Jag inledde med en längre kraftpromenad längs med Fyrisån innan jag drabbades av någon form av Timellskt slaganfall och började borra och ha mig. Jag har till slut, efter tre månader i Skamvrån, insett att det är ganska praktiskt att ha mörkt i rummet när man sover, så jag satte upp min rullgardin. Ska klappa mig själv på skuldran och säga att jag börjar bli ganska vass på det där nu, och jag förfinar min slagborrsteknik varje gång jag använder den.

Första gångerna jag gav mig på att borra själv hade jag kaninpuls och blundade för att det var så otäckt, men idag står jag som en riktigt heteronormativ man ska och borrar hål i allt som rör sig. Nu blev det lite väl mycket John Ajvide Lindqvist över det här, så det börjar bli dags att byta ämne.

Efter borrningen nådde testosteronhalten i kroppen en osund nivå. Jag fick impulser att gå ut i skogen och riva sönder en brunbjörn med mina bara händer, så jag var tvungen att späda ut mig själv med lite östrogen. Det fick bli några traditionellt feminina sysslor som städning och tvättning, och snart var jag mitt vanliga vårdande och omhändertagande själv igen.

Nu på kvällen kände jag att jag var värd några öl så jag gick och handlade på Gränby Centrum. Där stötte jag på ingen mindre än Christer Ostbåge (han uppträdde inte berusat), så det gjorde givetvis min dag - och kanske även mitt år. Ska man se kändisar i Uppsala är det Ica Kvantum man ska besöka. Det är vårt svar på Östermalm.

Nu ska jag ägna mig åt traditionellt maskulina aktiviteter som öldrickande, chipsätning och fotboll, för östrogenhalten slog över här och jag utvecklade ett enormt sug efter att äta choklad samt prata om mina känslor i flera timmar. Hormonbalansen måste hållas i schack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar