måndag 2 januari 2012

It's gonna be another shitty year

Jag antar att man egentligen ska sammanfatta året som gick, men 2011 är rätt mycket förknippat med ångest över olika saker såsom separation och bostadssökande så jag tror att jag gör en snabbversion.

Året började med att jag blev dumpad och därefter blev jag vräkt från lägenheten. Inte så bra. Sen blev jag ordförande i Arsenal Sweden och hade någon form av sommarromans som inte ledde till någonting. Då blev det bättre. Sen flyttade jag och satsade mycket på att jobbet skulle bli bra. Också bra. Sen flyttade jag igen, och sen blev det jul och nyår. Dålig start på året, men det tog sig.

Nyårsafton tillbringade jag tillsammans med mina goda vänner Per, Erik och Känd från TV-Jenny. Vi åt en bättre supé hemma hos Per och ägnade oss sedan att göra fåniga spellistor på Spotify. Därefter gick vi till gigantisk lägenhet på Nygatan där det pågick en gigantisk fest. Det var också gigantiskt mycket folk där.

Det var ett ganska schysst nyårsfirande som slutade i en taxi när det började närma sig gryning. Igår förblev jag i sängen fram till klockan sent, innan jag gick upp och tvättade min dyra märkesskjorta som Per hade marinerat i rödvin natten före. Den blev ren, så ni behöver inte oroa er för den. Jag börjar bli expert på att låta andra spilla rödvin på mig.

I och för sig är jag en lika god kolsupare i och med att jag orsakade skandal under julaftonens hasardspel då jag i ett vilt svepande träningsslag välte ut mitt vinglas på bordet. Snacka om stämningsdödare. Det var många tysta och anklagande blickar under den kvällen om man säger så...

Jag är ledig i morgon också, så då ska jag åka hem och och börja fundera på att ta tag i mitt rum. Det ska bli skönt att börja jobba och få lite vardag igen. Fast den dröjer nog kom jag på i och med att det blir Falun och slöjdläger vecka 2. Men det blir bra. Det är överskattat att vara ledig ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar