onsdag 25 januari 2012

When I'm sixty-four

Jag trodde jag var klar ju, men ändå skickar de nya räkningar. Har betalat in tillräckligt liksom. Dessutom heter det "studiestöd", så det kapital jag spenderade direkt på studierna kan knappast överstiga de 12 000:- jag pyntade in förra året. Kan aldrig ha lagt mer än så på litteratur och materiel. Resten av den där tredjedels miljonen jag är skyldig borde fan Orvars Pub betala tillbaka, för aktiviteterna vi genomförde där kan inte ens med mycket god vilja tolkas vara studier.

Jaja. Jag är ju klar och betald där i november 2036 så det är inte så mycket att gnälla på. Klar lagom till pensionen därmed.

Annars var grej of the day det jag och en elev kom fram till rörande Abraham, ni vet han patriarken och grundaren av de monoteistiska abrahamitiska religionerna. I visan sjunger man ju "Fader Abraham / Fader Abraham / Fyra söner hade Abraham", vilket förundrade henne då han enligt uppgift hade åtta söner. Till slut kunde vi enas om att låten antagligen skrevs efter han hade fått Joksan, men innan Medan var född. Alltså när han faktiskt hade fyra söner. Bra snack.

Fan, jag är inte ens seriös på jobbet längre. När ska jag sluta tramsa egentligen?

Till sist. Är det någon som vill höra om att Esh tonårssov till kl 18 idag? Inte? Då tar jag inte upp det då.

2 kommentarer:

  1. Eljest min unge man,fortsätt med att "tramsa"på jobbet ty det är för lite av det nu för tiden.

    Kastrulla
    (Du får höra med Jos vem hon är)

    SvaraRadera