onsdag 11 januari 2012

Jag är vaken, hon vet att jag är vaken

Jaha, här sitter jag och vakar. Det var inte alls planen kan jag meddela. Planen var att gå och lägga mig klockan halv elva, kolla på ett avsnitt av The West Wing, sätta igång ett till och sedan somna efter halva. Men inte.

Så här sitter jag och vakar.

Jag är på ett av mina skolläger i Falun, och i måndags och igår har saker och ting fungerat som det ska. Men idag slog elevernas trötthet någon form av bakut och när jag var tillbaka i matchen efter ett telefonsamtal hade hela helvetet brakat loss. Det rörde främst inte mina elever, men för att göra historien kort har jag klättrat upp på ett tak och förhandlat ner en elev som hade sökt sig dit i vredesmod efter ett mindre inferno.

Denna konflikthärd har fått som konsekvens att hon som skulle ha nattjouren har fått vara brandfilt, medan jag håller vakt. Risken är att det blir ett väldigt hallabaloo och det vill vi hålla isär. Det kan ju bli ett jäkla spring.

Alltså. Här sitter jag och vakar.

2 kommentarer: