måndag 29 augusti 2011

Under the stars

Ekorrhjulet rullade igång den här veckan också. Som en centrifug ungefär, och det fortsatte tills jag gick hem klockan arton efter 90 minuters övertid (plus tilläggstid...BOLLOCKS, jag skulle ju inte skriva något om fotboll - du sämst med dina referenser, hjärnan. Avgå!). Direkt när jag kom hem drog jag ut på en löprunda, och efter den här helgens frosseri var det en småtung exfotbollsspelare som kämpade sig runt rundan nere vid ån.

Sen utförde jag sysslor som hemmet kräva, såsom diskning och matlagning och lite städning - betoning på lite - innan jag gick loss på mailprogrammet och tog itu med dagens skörd. Därefter var det dags att packa väskan igen - expeditionen fortgår med storartad hastighet.

Den här gången är det på nytt en utflykt med jobbet, fast nu tillsammans med barnen och i sundhetens tecken. Vi ska ut på friluftsliv och sova under bar himmel, eller under vindskydd. Där är planen att, som sist jag sov i vindskydd - juni 2004 tror jag att det var - dra på mig en rejäl förkylning och tillbringa en obekväm natt utan att riktigt sova igen. Ser fram emot det måste jag säga. Jag har ju rutin på att inte sova på liggunderlag från i somras dessutom. SVT play-appen lär gå varm.

Det enda tråkiga nu är att det skulle vara högst olämpligt att ta med ett par öl. Eller kanske inte att ta med dem, utan framförallt att förtära dem. Hur det nu kan vara lagligt att hänga i bastuflotte utan att dricka öl.

Mer än så har jag inte att rapportera. Återkommer eventuellt på onsdag och berättar om ännu en hemsk natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar