tisdag 2 augusti 2011

Se dig om, det är här du bor

Som ni alla redan vet är inredning ett av mina stora intressen, och jag har verkligen gått loss här i nya lägenheten. Tänkt utanför boxen. Gått utanför ramarna. Brutit mot alla inredningslagar. Startat nya trender. Men istället för att skriva tusen ord ger jag er sju bilder.

Hallen: "Jag ville ge lägenheten ett anslag som är jag. Det är Arsenal. Och det är Sweden. Arsenal Sweden - det kan jag stå för. Kombinationen gör mig lycklig ända in i märgpipan."

Hallen inifrån: "Jag är Uppsalabo sedan sju år. Men rötterna finns alltid på Östgötaslätten. SJ-skylten står för rötterna, som jag ska se när jag speglar mig. Saker ska inte bli ett enda virrvarr."

Ingången till köket: "Mat är min passion, och jag tillbringar gärna timmar här. För mig är den en glädje att generera smakunder dagligen. Mat är inte något nödvändigt ont för mig. Det är en absolut möjlighet, kopplad till lust och glädje. Notera David Seaman på dörren."

Matsalen: "Det här är min oas. Det är här jag sitter och äter frukost, läser min tidning. Jag samlar kraft inför dagens utmaningar. Tavlorna på väggen betyder mycket. Här tar jag in sommaren så att jag slipper äta magmedicin till hösten."

Vardagssovrummet: "Här har jag mina böcker, där jag hittar mycket inspiration och bygger passion. Läsfåtöljen står i hörnet. Den har något meditativt över sig. Det gör mig lycklig."

Vardagssovrummet: "Här har jag skapat ett rum för både rekreation och vila. De röda detaljerna bryter av och skapar samtidigt det vita och det svarta. Vitt är bara vitt så länge man bestämmer att det är vitt."

Inredningsdetalj: "Här är Arsenals Invincibles från säsongen 2003-04 (jag har kastat Ashley Cole). De får det att brumma som en liten humla i mitt bröst."

1 kommentar: