torsdag 1 september 2011

Until the middle of a cold dark night

Igår var jag allmänt stukad och trött efter friluftslivet med eleverna ett par mil utanför Uppsala. Det var dock en väldigt lyckad utflykt och det var kul att se att barnen kämpade på så pass bra när de vandrade till övernattningsstället. Det var än mer imponerande att de hade energi nog att springa omkring och leka till klockan tre på natten. Jag bodde dock en bit bort, så mig störde de inte.

Roligast under kvällen var när de skulle laga mat tillsammans, och en elev slet upp flintastek och pommes. Exakt hur tänkte han grilla pommes? Det är oklart ännu i denna dag.

Jag somnade faktiskt ganska fort trots att det var obekvämt att ligga på liggunderlag igen, men någongång framåt tre-fyra kröp temperaturen ner mot fyra-fem plus, och då höll min gamla turkosa sovsäck som har varit med i alla år inte måttet längre. Jävlar vad kallt det blev. Dum som jag var orkade jag inte klä på mig mer kläder utan tänkte att det nog skulle gå över, men till sist drog jag på mig allt jag hade. Då var det för sent.

På morgonen kände jag mig ganska exakt så här, så helst av allt hade jag velat åka hem och sova. Men det var bara att sätta sig i sunkiga kläder på jobbet när vi var tillbaka och jobba till fem, och därefter gå hem och gå i ide.

Idag var en fjärdedel av eleverna sjuka. Det tar på krafterna att dygna, helt klart.

Hannes och jag jobbade vidare på vårt matlag ikväll. Det blev min berömda "Meatlove" och Hannes likaledes omtalade "El Haño Special-mos" med kantarellsås (plockade på ICA Kvarnen). Fest!

Ja, just det ja. Jag har köpt en ukelele. Bara en sådan sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar