tisdag 2 augusti 2011

Jag trivs bäst i öppna landskap...

...men nu bor jag i en etta, så då får man finna sig i att leva trångt. Jag har byggt som en sarg runt väggen i vardagssovrummet av alla mina möbler, så det finns knappt en decimeter ledig väggyta. Men jag löste det bra. Pragmatism före stil har alltid varit mitt motto.

Gårdagen var nästan lika utmattande som själva flyttdagen. På morgonen hade jag besiktning av lägenheten, så det var bara att kliva upp halv åtta igen. Kroppen kändes som en urkramad trasa och det var knappt att jag kom upp ur sängen. Givetvis fick jag bakläxa på besiktningen också. Jag hade tvättat fönstren för dåligt för de var flammiga, visade det sig när solen låg på, och det var för mycket kalk kvar på badrumsväggen. Dessutom var besiktningsmannen (BM) inte nöjd med spisen.

Det var bara att kavla upp ärmarna ta av sig till bar över och sätta igång med att svettas i den 30-gradiga värmen. Jag blev så svettig att det fick Tomas Brolin i Pontiac Silver Dome att framstå som *insert egen liknelse om torrhet*.

Två och en halv timme senare var jag klar och BM kunde motvilligt acceptera mitt gedigna arbete, fönstren och spisen var "acceptabla" och badrummet var "okej". Missnöjd much? De där jävla fönstren är värda ett eget kapitel, för det var tamigfan omöjligt att få dem flammfria. Jag putsade mer intensivt än en katt, men ändå blev det som ränder överallt. Jävla skituppfinning med fönster alltså. Hitler visste vad han gjorde med bunkern.

Sen åkte jag och lämnade skruvar som jag glömde i min ficka när vi slängde av sängen i söndags och sen var jag så utmattad att jag följde med Jajje som moraliskt stöd när han köpte amningskudde (Say what? Måste man ha en kudde för att kunna amma?) och kollade på diskmaskiner. Jajje vuxen nu. Vi handlade också på Citygross, men det var dyrt och affärens upplägg var konstigt. Aldrig mer.

På eftermiddagen och kvällen var tanken att jag skulle börja packa upp ordentligt, men jag var för sliten för att ens börja titta på kartongerna så jag gav upp och åt stuvade kantareller istället. Det skulle ha varit sås, men det blev inte så. Sen somnade jag på soffan, innan jag förflyttade mig en meter och somnade i sängen.

I morse sov jag tills jag vaknade, och sen sov jag två timmar till. Därefter kom en kvinna och hämtade ett bord som jag har sålt och efter det har jag packat upp. Nu är jag i princip färdig. Jag kanske roddar ihop en bildspecial sedan. Det återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar