måndag 18 februari 2013

Do you have the time, to listen to me whine?

"Packa och dra, gubbtjuv!"

Det var meddelandet som kom från Rikshem idag. Flytta ut. Det är bara att du drar. Flyttkarusellen når nya illamåendeframkallande nivåer. Om någon har en lägenhet att låna ut från första april vore det väldigt bra. Eller ett förråd går också bra. Eller garage. Jag är inte kräsen.

Här skulle jag kunna dra iväg en längre harang om hur f ö r b a n n a t trött jag är på att flytta två-tre gånger om året, samt hur j ä v l a frustrerande det är att inte få möjlighet att komma i ordning någonstans trots att jag snart är 30 år. Men jag känner lite att det inte finns någon poäng med det. Det förändrar liksom inte läget. Det är bara att borra ner huvudet och börja leta. Men det är inte utan att jag känner mig alltså lite som en avsigkommen stackare efter detta besked. Tur att saker och ting har en förmåga att lösa sig när allt kommer omkring, så det kommer det göra även denna gång.

(Vadå snart 30 år? Det var det dummaste jag har hört. Det är lååångt till oktober.)

Det positiva med att flytta är att jag får en ny chans att rensa ut lite. Den här gången åker allt ut. Förutom de större möblerna ska allt rymmas i fyra ICA-kassar. En annan positiv sak är att jag slipper köpa en ny glödlampa till badrummet, som jag har glömt bort varje gång jag har handlat de senaste tre veckorna. Glöm din dröm att jag köper en ny nu, Rikshem.

Jag hade tänkt berätta lite om bra saker jag har gjort idag, som att till exempel prata med istället för att ignorera mannen med missbrukaraura som tog kontakt med mig på bussen. Nu blir det dock inget med det, utan jag håller fast vid gnället istället.

Helgen till exempel. Den var rätt långtråkig. Jag satt mest och kollade på en massa TV-serier, lite halvlojt sådär. Jag antar att det blir så när man åker ut mot Blackburn i FA-cupen. Skitsport. Dessutom åkte jag ner under 7000-sträcket på QuizKampen efter några onödiga förluster. Också skitsport.

Nu går jag och köper en Trisslott. Plötsligt händer det sägs det ju. Fast med min tur lär jag väl bli skyldig 25000 kronor i månaden i 25 år istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar