fredag 2 december 2011

I'm so worried about the baggage retrieval system they've got at Heathrow

Och så gick två veckor bara sådär. Jag måste uppdatera här så att Hannes förstår att jag är hemma från London (han undrade typ om jag var kvar där när jag ringde igår). Det finns mycket att avhandla, så jag dunkar in en gammal fin lista. För alla gillar ju...ja, ni fattar.

1. London
Egentligen tror jag inte att jag behöver säga så mycket om resan. Trogna läsare vet drillen vid det här laget, och otrogna läsare kan gå in här eller här för att se vad vi gjorde. Det var ungefär sådär nu också. Även om det var mer tapas nu.

Dock ska jag tillstå att vi tog det bra mycket lugnare nu än vad vi gjorde för fem-tio år sedan. Men trots det fick jag lida rejält med pin, vilket jag redogör för under punkt på två i den här lilla inlagan. I stort var medlemsresan väldigt lyckad, och jag och Lander fick många ryggdunkningar för jobbet med supporterklubben. Det värmer att få konkreta bevis på att folk uppskattar det jobb man lägger ner, för ibland är det mer än lovligt tröstlöst.

Hemresan är dock väl värd att nämna. När vi kom till Heathrow och printade boardingpassen visade det sig att jag hamnade på rad ett i kärran. Typ där kronprinsessan eller statsministern eller Idol-Ola brukar sitta. Det var fint att kunna bre ut sig rejält för en gångs skull och det kändes ganska fräckt att få maten serverad i riktigt porslin samt att få lite ost och kex som efterrätt till efterrätten. Att jag fick gå av planet som tvåa var ju också skönt, så att jag slapp stå som en ostkrok under bagagehyllan i tio minuter när alla framför en ska av.

Det hade ryktats om "monsterstorm" i Sverige, och man kunde ha oroat sig för en skakig flygning. Jag var dock lugn då jag har sett Arlanda fungera normalt i de värsta av höststormar förr. Och mycket riktigt blev det en av de mest städade flighterna någonsin och tack vare sjuk medvind gick den löjligt fort. Att det sedan var monstersnöstorm på E4:an hem till Uppsala är en annan historia.

2. Veckan som har gått
När den här veckan ska arkiveras kommer jag att placera in den i den del av arkivet som jag kallar "Nu vänder vi blad". Vi glömmer den alltså. Kortfattat har den handlat om att kämpa mig till jobbet, kämpa mig hem och sedermera somna i soffan, för att därefter förflytta mig till sängen. Sviterna några fjuttiga dagar i London slog ut mig totalt, framför allt i början av veckan. Hell, jag somnade till och med under första halvlek av Arsenal-Man City i tisdags.

Först idag har jag börjat må som en människa igen, och jag har inte missat det ironiska i att vara piggare på fredagen än på måndagen.

3. Ny lägenhet
En sak har jag orkat göra den här veckan, och det är att följa med Esh och Benjamin till den lägenhet som de har fixat och låtit mig ta del av och kolla in den. Den ligger lite längre från stan än vad jag bor nu, men det kompenseras av väldigt billig hyra. Jag antar att jag måste skaffa mig en cykel nu, trots att jag hatar att cykla.

Fy. Fan. Vad. Kul. Det. Ska. Bli. Att. Flytta. Igen.

4. På Spåret
Förra veckan hade ju programmet säsongspremiär, så det första jag gjorde när jag kom hem var att fippla igång SVT Play för att se det. Makarna Haag svarade ju upp mycket bra på favoritskapet, medan mina favoriter Christer och Morgan inte kommer att fira några triumfer. Men de är väldigt härliga ändå. Gunilla Hammar Säfström och Peter Wahlbeck gav jag en bankbräda i betyg på förhand, men det visade sig att jag var för generös. Nu ska man kanske inte dra några slutsatser innan man har sett alla lagen, men Haags står fast som favoriter i min bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar