söndag 4 december 2011

Helgen v. 48

Så passerade en helg till. Denna dock utan de biverkningar som en helg där någon står med en Super Soaker Thunderstorm och vräker in Stella i käften på dig orsakar. Jag räknar med att vakna pigg som en jävla lärka i morgon och fullkomligt studsa till jobbet. För så gör man när det bara är tre veckor till jul och man drunknar i rättningar som måste göras för att ungjävlarna ska få sina E:n. Men jag är slarvig effektiv när jag rättar så det kommer jag lösa.

I går tog jag en välförtjänt sovmorgon till klockan tio. Därefter tog jag en sovmorgon till fram till klockan tolv. Sedan fick jag stressa så att lägenheten såg okej ut när mamma och pappa kom hit. När de väl kom såg dock allt bra ut. Allting handlar om att saker och ting ser bra ut på ytan.

Anledningen till besöket var att vi skulle på Romeo och Julia på Uppsala Stadsteater, med bland annat farbror Per-Eric som Fader Laurence. Hannes var också med. Ja, inte i pjäsen då - även om han hade varit en mästerlig Mercutio - utan med oss i publiken. Uppförandet var väldigt bra, med mycket sparsmakad scenografi och helt utan rekvisita. Per-Eric gjorde sin roll väldigt bra, så det gjorde det hela ännu bättre.

Romeo och Julia får .

Efter pjäsen fick vi vara med på lite champagnemingel i en foajé eftersom att det var premiär där chefen, regissören och en till höll tal med många internskämt. Jag har alltid hävdat att svagheten med internskämt är att de fungerar dåligt externt.

Vi fortsatte härjningen i Uppsala på en grekisk restaurang, och det var gott. Det var tur att det var gott för jag var så sugen på kött som jag inte har varit sedan jag såg Vigilante Carlstroem från The Hives äta vildsvinsspett på Hultsfred 2005.

Slutligen rundade vi av kvällen med en ostbricka och lite portvin som jag hade förberett här hemma. Till detta avnjöt vi She & Hims julskiva på Spotify. Både borgerligt och indie på samma gång. Det bästa av två världar.

Idag har jag plockat med saker hit och dit. Jag fick skjuts till nya lägenheten och lämnade lite ömtåliga prylar där. Sedan har det varit adventspyssel för hela pengen. Jag bakade lussebullar och pepparkakor, stoppade korv, och lackade paket. Och tror du på det så tror du på vad som helst.

Nu är jag redo för en ny produktiv vecka i kunskapens tecken.

Till sist, för att återknyta till rubriken: Visste ni att basisten i bob hund har ett träben?

2 kommentarer:

  1. Trodde på dig fram till stoppa korv...

    SvaraRadera
  2. Hej,

    jag hittade en annan blogg som jag tror att du skrivit, King Kolo, också här på blogspot.

    Min fråga är rör en kille som heter/hette Oskar Wingård, jag hade ett kortare förhållande med honom sommaren 2002. Det enda jag hittar om en kille född 1982 med hans namn är den vän du skriver gick bort för ca två år sedan. Jag blev berörd av detta och vill gärna veta om detta är samma person?

    Finns det någon möjlighet att du kan berätta det du vet om honom och vad som hänt? Jag vill bara veta om det rör sig om den Oskar jag kände.

    Du får gärna maila mig på siri.levinak@gmail.com.

    Hälsningar
    Siri

    SvaraRadera