söndag 18 december 2011

I want to move like Jagger

Nu vet jag inte exakt hur det ser ut när Mick Jagger flyttar, men antagligen så använder han sig av en exklusivare flyttfirma - så ni förstår kanske att jag är avundsjuk. Precis som Mick tänker jag dock strunta i flyttstädningen. Rock'n roll och så vidare.

Fast Mick behövde antagligen inte hjälpa till och homestyla lägenheten innan fotografen som skulle ta bilder till annonsen kom. Han slapp säkert flyttstädningen ändå.

Nåja. Ni som fortfarande inte i spasmisk ilska har klickat bort det här fönstret, frustrerade över denna lika intetsägande som onödiga inledande parentes, kan kanske tycka att det är intressant att jag för andra gången på fem månader har packat ihop min lägenhet och börjar göra mig redo för flytt. Precis som sist har många saker hamnat i brännbart eller på återbruket. Det är sant som de säger, att ju fler gånger man flyttar desto mindre nostalgisk blir man och slänger allt skit man har samlat på sig.

Nästa gång jag flyttar kommer det att räcka med en ryggsäck och två Ica-kassar.

Jag har dock inte bara jobbat på temat "allt ska bort" under helgen, utan jag har även hunnit med lite annat. I fredags fick jag och Hannes en tidigt julklapp då mamma och pappa bjöd oss på Spamalot. Det var mycket underhållande, och särskilt roliga var Kim Sudoku Sulocki, Johan Glans och såklart Henrik Dorsin. Men frågan är om det ändå inte var snäppet vassare när jag såg den i London för några år sedan. Kul var det hursomhelst.

I går jobbade jag med packningen, var med i podcast och sedan gick jag till Svantes där Hannes och hans rövgäng satt i valvet. De hade spelat Spökboll (I know!) under eftermiddagen och hade nu "bankett" på nationen. Det var lagom stökigt måste jag säga, och Hannes var ganska slirig när jag ledde honom hemåt där när spöktimmen närmade sig.

Nu ska jag ge mig in i ännu en fantastiskt späckad vecka. Jobb och flyttbestyr för hela slanten. Och så julklappar också. Kul att det händer saker!

1 kommentar:

  1. När du är nere i så lite, kan jag tänka mig att hjälpa dig att flytta någon gång. Tex hålla upp dörren åt dig.

    I got the moobs like Jagger!

    SvaraRadera