lördag 31 december 2011

As we boarded a Greyhound to Pittsburgh

Lösryckta tankar på nattbussen:

1. Jag har aldrig blivit så (välförtjänt) hyllad för ett fotbollsmål som idag. Årets mål osv. Jag kommer att återkomma till detta. Var. Så. Säkra.

2. Vilken mupp man känner sig som när man har ryggsäck. Bara "jag är på väg till hurtigruttens hajkskola".

3. Är det bra eller dåligt att åka hem trots att sista bussen är två timmar bort?

4. Försöker jag bara återuppleva gamla tider genom att åka hem kl halv två?

5. Jag hade mer ont i fjol.

6. Jag har använt frysklampar idag.

7. Coppa di Natale är löjligt kul. Så sjukt positiv stämning och så många roliga bekanta att träffa.

8. Biffens domarinsats är det roligaste jag har sett på en fotbollsplan sedan John Terrys vurpa innan RvPs andra mål i Chelsea-Arsenal. Det var obeskrivbart när han fick kramp i tån i samband med uppstegandet av avståndet vid en frispark. Och obetalbart.

9. Gick plus en träningströja.

10. Mitt mål alltså. Ni fattar inte hur snyggt det var.

11. Ödmjukhet är inte klädsamt.

12. Bussen kör en väg som orsakar tombola i min Aspergers.

13. Hoppas det finns Janssons när jag kommer hem.

14. Var kör han egentligen. 257:an, what the fudge is that? Det hade fan gått snabbare att gå hem.

15. Det är nog många som vill åka buss från universitetet nu. Sämst planering i världen. Åk!

16. Kommer ha ont överallt i morgon. Era djävlar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar