måndag 31 oktober 2011

We listened to it twice, 'cause the DJ was asleep

Ja, men det här blev ju en annorlunda måndag. På jobbet fick vi först frukost och det var ju glädjande, men eftersom att eleverna lös med sin frånvaro så blev det inte roligare än så. Istället blev det distriktsmästerskap i möten, och som hängivna läsare vet älskar jag inte möten.

På eftermiddagen skrev jag ut en halv regnskog i papper. Tråkig dag på jobbet.

Roligare blev det dock efter jobbet. Mamma SMS:ade mig på förmiddagen och frågade om jag ville vara med i Radio Östergötland och prata om Arsenal, och som hängivna läsare vet hatar jag inte uppmärksamhet så det var knappast ett svårt val.

Så jag gick till SR Uppland och blev inplacerad i en studio. Jag hade inte direkt koll på vad som skulle hända, men ibland är det bra att bara köra på och ta saker "på uppstuds" som mamma uttryckte det. Programmet (om du vill lyssna går det bra) började med att han kallade mig Alex, men efter det gick det bättre. Jag var lite nervös i början, men det släppte och i slutet var jag riktigt på gång med några vassa attacker på diverse lag som jag hyser mindre positiva känslor för.

Det var faktiskt andra gången av två möjliga som jag gick till attack mot Tottenham i direktsändning i P4. Jag är stolt. Och nöjd.

Det mest bisarra inslaget var dock den där tävlingen. What. Was. That?

Efter radioinspelningen gick jag i ren inspiration till gymmet för första gången på ett halvår, men jag kan inte påstå att jag körde skiten ur mig. Jag vet inte hur mycket det ger att sitta i maskiner och flaxa lite med armarna, men några kalorier brände jag nog. Man får inte gå ut för hårt, det är min paroll.

Ja, det var en annorlunda dag. Nu får vi se vad som händer i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar