tisdag 18 oktober 2011

There's a crack, a crack in everything

Jag jobbar hemifrån i morgon.

Nu tror ni säkert att jag är bitter över någon händelse med jobbiga elever, och att jag skriver sådär i affekt. Så är inte fallet. Jag är inte det minsta bitter (eller inte bittrare än vanligt om vi ska vara ärliga - och det ska vi ju) och jag är inte ironiskt. Det är nämligen så att vår matsal på skolan håller på att välta.

I kid you not.

Precis bredvid jobbet pågår sedan i somras ett större bygge av en cancerklinik (i bakgrunden av inslaget ser ni matsalen där som en påbyggnad på tegelhuset), och eftersom att någon fick för sig att anlägga en stad som sedermera har blivit Uppsala i kvicksand där någon gång för tusen år sedan måste de borra ner hundratals pålar i marken för att huset inte ska sjunka. Samt för att det annars blir som hemma hos Hannes kompis Philip som har en lutning av Mördarbackensnitt i sitt vardagsrum.

Jag vill inte dra några för tidiga slutsatser här innan Akademiska Hus har gjort sin undersökning, men vibrationerna från borrningen kan ha orsakat sättningar i grunden hos oss, som i sin tur har lett till sprickbildning i några väggar och i golvet på matsalen. Detta innebär att skolan måste hålla stängt i morgon (fatta den känslan som elev!) när de undersöker skadorna. Mycket frustrerande.

Så jag jobbar hemifrån i morgon. Det var ju kul att ha ett jobb att gå till så länge det varade.

Till sist vill jag rikta en hälsning till den person som fick för sig att anlägga en stad i the mother of all lerträskt. Jag lånar den av Björns pappa, från en julafton då Björn råkade sladda av vägen så att allt firande blev försenat: "Smart. Jäävligt smart."Länk

1 kommentar: