söndag 30 oktober 2011

Day in the life of a geezer

Det har varit en mycket lugn och städad helg. Inga utsvävningar whatsoever. Det är underskattat kan jag känna. Att ingen förut har tänkt på att man kan använda helgen till att vila ut istället för att bli tröttare.

Arbetsveckan avslutades med Guitar Hero- och YouTube-festival på jobbet eftersom att barnen nu har gått på lov. Det var uppskattat, och jag fick chansen att visa några YouTube-favoriter. Alltid kul att sprida ordet.

På kvällen gick jag en längre rundas promenad, innan jag lade mig tillrätta i soffan och kollade på när Jenny var med i Vem vet mest? och på tre avsnitt av det knastertorra akademikerhumorprogrammet Q.I. som jag har sett på så mycket nu att jag kände igen två av avsnitten. BBC Entertainment är det bästa kanalen just nu. (Hela listan: 1. BBC Entertainment 2. SVT 3. Visat Fotboll 4. Ingen 5. Discovery Channel)

Igår gick jag upp ganska skapligt och tog en förmiddagspromenad i solen längs Fyrisån, och det var väldigt fint. Ända tills jag mötte han som springer maraton från mitt gamla fotbollslag som hånade mig för att jag bara gick. HAN kan börja röra på fötterna...

Sedan bänkade jag mig framför tvn för att se Arsenal förlora mot Chelsea, men mot alla odds vann vi som ni säkert har märkt. Jag höll spontanfirande med en liten segerdans i vardagsrummet och därefter gick jag all in på Twitter hela dagen i ren inspiration. Det gäller att passa på att vara glad när Arsenal vinner nu för tiden.

På kvällen vet jag inte riktigt vad jag gjorde mer än att äta lördagsgodis, titta på tv-serier och spela Wordfeud.

Idag har jag fått chansen att använda min hemsnickrade ramsa för normaltiden, som infördes i natt. Sedan har jag gjort nyttiga saker som att fixa gymkort och jobba med supporterklubben. Så nu ska jag fortsätta vara vettig. I morgon gör jag comeback på gymmet. Säg "Bra Axel!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar