onsdag 29 juni 2011

Utflykt: Extended edition

Var inte orolig. Rapport och recensioner från Where The Action Is kommer. Det dök bara upp en annan grej som jag ska attenda. Det är nämligen så att Sven-Bertil Taube gör sin årliga spelning på Gröna Lund ikväll och i år är det dessutom 50-årsjubileum från det att hans far Evert gjorde sin första Grönanspelning. Jag är uppfostrad med den svenska visan, så vad skulle vara ett bättre tillfälle än detta att se SBT (som vi proper Sven-Bertilfans säger) för första gången?

Nå, efter tåget upp från utlandet har jag gått en lång dräpa ända ut till Djurgården. Här har jag druckit mina två öl (tveksam handling på Bolaget) och ätit en Ica-sallad. Tänk att det räcker att gå en knapp timme från T-centralen för att hitta ett helt ostörd plats på en gräsmatta med landetkänsla. Stockholm är en fascinerande miljö att vistas i.

Nu sitter jag här på solokvist på en parkbänk och ser ut över Djurgårdsbrunnsvikens azurblåa vatten. Jag tror att det är detta som kallas att koppla av. Jag kan meddela att jag trivs mycket bra med situationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar