måndag 27 maj 2013

Around here we say birds, not bitches

Sitter här och prokrastinerar lite. Jag ska egentligen hitta på någon spexig sketch som lärarna ska bjuda på under niornas avslutningsbal i morgon, men jag känner inte riktigt inspirationen just nu. Som den konstnärsjäl jag är vill jag inte kompromissa med inspirationen, utan jag räknar med att den kommer i morgon eftermiddag. Det är ändå bara töntar som repeterar.

Jag hade en fin lördag. Den började vasst med en bättre sovmorgon och som vanligt började Hannes kompisar ringa för att efterlysa honom hos mig eftersom han inte vet hur man hanterar en telefon om han har varit på spånken dagen innan. Ska sätta upp ett konto hos Interpol på honom. Det blir nog enklast så för alla.

När jag var klar med att lata mig gick jag till Subway och köpte en macka. Det var första gången jag handlade där i Sverige tror jag, så jag var ytterst nära att beställa på engelska. Sedan gick jag och mötte upp familjen Strandberg-von Essen som var på besök i stan. Vi gick till en lekpark så barna fick springa omkring medan jag åt min macka. Sedan kom Björn förbi och sa hej i sin hipstermössa. Så kul kan man ha en tidig lördagseftermiddag.

Allt solsken som forsade över mig gjorde dock att jag var tvungen att bryta upp tämligen omgående för att möta Esh för några prematchöl på Alexander. Det är ju dit man går när Sirius har hemmamatch. För det var alltså det som var syftet med ölen. Man kan ju inte dricka öl utan att ha en anledning. Matchen blev en fin 5-0:a till Sirius, och supporterklubben Västra Sidan imponerade i vanlig ordning. De hann både med två verser av O helga natt samt en nyskriven ramsa på melodin till Sjösala vals under matchen. Jag vet inte hur insatta ni är i supporterkultur men att båda dessa melodier, eller ens en av dem, framförs på en fotbollsläktare är inte jättevanligt. Tanken på att Norra Stå skulle köra O helga natt på en AIK-match är dock kittlande.

Efter matchen gick vi till Svantes trädgård för en hamburglare och ett par pilsner innan vi gick vidare till en veranda utanför Snerikes där vi satt och njöt i den ljumma kvällen i gott samkväm med likasinnade. Även Karl anslöt, vilket var trevligt. Det var inte igår vi var ute och förlustade oss i Uppsalanatten tillsammans.

Esh och Benjamin skulle spela på Kalmars gayklubb så vi gick dit. Jag kände mig ganska cool när jag hängde på golvet i DJ-båset, även om tanken med att hänga där inte var att vara cool utan att få så många gratisöl från DJ-backen som möjligt. Och ja, jag fick så många som möjligt. Det var oerhört tydligt igår får jag väl erkänna. Hade inget minne av att man mådde sådär dåligt efter att ha varit på nation. Om man visste att det skulle bli så hade man ju knappast gått i dit i första taget.

Idag har jag jobbat och sedan åkte jag hem. Det var en helt vanlig dag. Det mest spektakulära som hände var att jag var nära att bli dödad av en H5N1-fågel som höll på att spetsa mig på näbben. Jag fick kasta mig undan lika smidigt som när Anna snodde min sittlift i Romme i vintras för att klara mig oskadd. Man måste alltid ha garden uppe. Var det något jag lärde mig på boxersizen försäsongen 2001 så var det just det.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar