lördag 5 november 2011

Symfonin, tar oss över gränserna

Igår gjorde jag detta:
• Åkte tåg till Linköping
• Gick på stan och slog ihjäl tid
• Såg Norrköpings symfoniorkester i Linköping Konsert & Kongress
• Hade whiskeyprovning i Lambohov

Tio lösryckta tankar om dagen.

1. Jag har äntligen listat ut hur jag ska utnyttja alla mina SJ-priopoäng. Idag köpte jag Internet ombord och därmed gick resan på ett litet kick. Varför har jag inte kommit på detta tidigare? Samtidigt måste jag säga att poängsystemet är jävligt snålt. Jag har samlat över tiotusen poäng under tre år, men idag försvann en tredjedel av dem. SJ alltså. Inte ens när det funkar blir det riktigt bra.

2. Linköping har inte förändrats ett dugg. Eller så är det jag som inte har det. Jag vet inte vilket som är värst. Eller bäst.

3. Att gå på stan i Linköping påminde om hur det var att bli utsedd till shoppingassistent, för att sedan bli hånad för att jag gav idiotiska tips. För att nästa gång bli utskälld för att jag var för oengagerad. Fina minnen.

4. Maia Hiroshima har blivit skitbra på fiol. Eller så var det hennes syrra som var solist i kvällens böghögkulturella upplevelse. Fast jag tror att det var Maia. Hon har ju inte setts till på ett par år, så hon kan lika gärna ha rest till Bergen och suttit vid en fjord och tränat fiol i två år. Hur som helst var hon jävligt duktig.

5. Han som alltid hälsar på dirigenten och solisten i orkestern som alltid sitter direkt till vänster om dirigenten och alltid spelar fiol – vad är hans roll? Är det som typ för en andrepilot som får ta över om piloten dör eller sätts ur spel? Om dirigenten kanske viftar in sin lilla pinne i ögat eller drar armbågen ur led i någon hetsig sats tar kanske vicedirigenten, eller vad han är, över. Detta sysselsatte mina tankar en stor del av konserten.

6. Hur ska jag hinna med att få till pass så att åttorna gör allt de ska enligt betygskraven i svenskan före jul?

7. Lambohov har blivit dubbelt så stort sedan jag flyttade. Änggårdsskolan kommer inte kunna ta emot alla elever. Jag får lite ont i magen när jag tänker på hur de ska lösa det.

8. Rökig whiskey är godare en icke rökig.

9. Jag funderar på att försöka reda ut min jättekonflikt sedan tre veckor med Mauro. Per ska gå in och medla i kväll.

10. Hur får man igång det trådlösa nätverket på det här bygget egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar