måndag 26 september 2011

Come Monday night

A day of work is gone.

Man skulle kunna säga så här. Måndagen blev en bra mycket bättre arbetsdag än fredagen.

Man skulle också kunna uttrycka sig såhär. Är det inte jävligt dumt att försova sig?

Dessutom skulle man kunna tillägga att det är extra dumt att försova sig den dagen det ska tas klassfoto kl nio på morgonen.

Men jag hann i tid till fotot. Tur att jag hade lagt fram gå bort-skjortan redan på torsdagskvällen, så när jag vaknade kvart över åtta var det bara att med en brandmans rutin kasta på sig kläderna och jogga bort till jobbet. Hur fotot sedan blev vill jag inte ens veta, men med tanke på att senaste gången jag blev lyckad på ett klassfoto var 1990 så talar det mesta för att jag inte kommer be mamma köpa skolkatalogen i år heller.

Efter den mycket stukade dagen, så som det blir efter en försovning, åkte jag till 'fvudstaden tillsammans med Becks för att tillsammans med bland andra Josefin fira Colin som fyllde år för första gången i Sverige. Där blev det någon form av indisk mat och sedan öl hela kvällen på Strand. Det kändes hippt att vara på Strand. En good night out, och jag borde nästan fått lön för det i och med att jag fick träna engelska plus bedriva lite svenska som andraspråk-undervisning. Ska lägga fram räkningen för chifen.

På lördagen var det dags att vara kulturell igen då vi gick till Fotografiska och såg den något hajpade fotoutställningen av Robert Mapplethorpe. Många penisar blev det, och jag kan bara citera Colin: "I'm glad I didn't bring my 3D-glasses".

Sedan blev det O'Learys Gamla Stan, och några öl i Arsenal Sweden-människors lag. Vi fick till och med se en sällsynt seger. Bara en sån sak var ju värd att fira, men inte för länge för jag åkte hem redan vid niotiden och gick och lade mig kristligt tidigt.

I går tror jag inte att jag gjorde något direkt. Det var extremt skönt med en slö dag, och då fick jag tid att se alla tv-serier jag inte har hunnit med under veckan. Det kom en massa annat emellan under denna, som öl med Jajje, föräldramöte och matlag med Hannes. Den här veckan tyder på mer intensitet; kostymdrama på bio, fotbollsmatch och sådant. Full fart - rakt in i bergväggen.

Dagens roligaste var annars när jag åt lunch med några tjejer i nian som hade en beef om vem av Idol-Danny och Lasse Åberg som är snyggast. Potatisbullar har aldrig haft en mer underhållande fond, den saken är säker.

1 kommentar: