tisdag 24 juni 2014

And I'm already missing the summer

Ännu ett arbetsår går mot sitt slut. Jag har nu varit på skolan sedan sommaren då förra fotbolls-VM spelades (det blir lite mer konkret om man skriver så jämfört med mer abstrakta "fyra år") och det känns paradoxalt nog som att det har gått sjukt fort samtidigt som att det är väldigt länge sedan jag gjorde min första arbetsdag där.

Det blev ett bra år till slut, även om det på många sätt var det tuffaste. Det var mycket svårare än jag trodde att börja om med en sjua och vi var också, med fler elever på skolan, tvungna att organisera oss på ett nytt sätt. Övergången hade kunnat göras smidigare. Under de sista månaderna har dock saker och ting fallit på plats igen och jag hade en riktig bra avslutning med både klassen och kollegorna, och jag känner mig redan nu laddad inför nästa läsår.

I morgon gör jag sista dagen på jobbet innan semestern. Det ska bli väldigt skönt att vara ledig, men jag kan inte påstå att jag är tillnärmelsevis lika trött som i för ett år sedan. Att ha nior är väldigt roligt, men urladdningen där de sista veckorna fjol fick mig att må som en urkramad trasa som precis har kört Vasaloppet och Vätternrundan efter varandra som avslutning efter att någon timme innan det ha simmat Vansbrosimmet. I år känns det mer som en vanlig fredag.

Jag har storslagna planer för den här sommaren. Jag ska bland annat upp på Sveriges högsta berg och jag ska åka till Amerikatt. Däremellan ska jag dessutom träna mig till mitt livs jävla form. Jag hade tänkt inleda den satsningen idag, men på grund av istid ställdes träningspasset in. Det är inte bra att träna när det är för kallt. Det är sjukt att jag var ute och sprang i shorts i januari utan att frysa, men att jag behöver mössa och underställ och termobyxor när det snart är juli. Karma antar jag att det är. Klimatet spottar mig i ansiktet som hämnd för alla mina flygturer i år.

I morgon är tydligen träningspasset också inställt på grund av anledning (öl) men på onsdag, då jävlar sätter vi gång. Irene Ekelund bör nog lägga in ett par extra träningspass om dagen om hon ska hålla undan för mig framöver.

Ja, det kommer nog bli den bäste sommarn i hela vårat liv det här. Synd bara att vi missade själva sommarvädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar